Магазини та супермаркети повинні обмінювати та приймати назад непродовольчі товари. При чому навіть якщо ті були продані по акції. Відмова ж це робити суперечить законодавчим нормам.
Про це розповіли експерти "Захисту прав споживачів". Вони зазначили: якщо ж торгова точка робить позначку на кшталт "акційний товар поверненню та обміну не підлягає" або подібну – це є порушенням.
При цьому наголошується: за законодавством, "споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний". При чому існує , одразу декілька позицій, які можуть викликати у покупця "законне" невдоволення. Це:
- форма товару;
- його габарити;
- фасон у разі одягу;
- колір;
- розмір;
- інші показники, за якими придбаний товар не може бути використаний за призначенням.
"Покупці роблять покупки, незважаючи на звичний напис "Акційний товар поверненню та обміну не підлягає". Проте слід зазначити, що така позначка суперечить нормам чинного законодавства", – йдеться у повідомленні.
Загалом споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, якщо триваліший термін не оголошений продавцем. День покупки при цьому не рахується.
Є товари, які не підлягають обміну
Водночас, наголошується, вищезазначене не стосується переліку товарів, які не підлягають обміну (поверненню) на підставах, затверджених постановою Кабінету Міністрів від 19.03.1994 р. №172. До їх списку, серед іншого, входять:
- парфюмерно-косметичні вироби;
- ліки;
- деякі продукти харчування;
- пір'яно-пухові вироби;
- дитячі іграшки м'які;
- зубні щітки;
- апарати для гоління тощо.
Загалом поверненню підлягають лише ті товари, які не використовувалися, не мають дефектів і відповідають встановленим вимогам. Більше того, після закінчення 14-денного терміну повернення товару стає дедалі складнішим і може виявитися неможливим.
Термін обміну може бути збільшений
Втім, у правилі про повернення протягом 14 днів є виняток – і термін може бути збільшений. Однак лише, якщо це зробить сама торгова точка.
При цьому наголошується: обмін товару належної якості здійснюється за дотримання низки умов. Зокрема, якщо він не використовувався та збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, а також:
- пломби;
- ярлики;
- розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.
Як повідомляв OBOZ.UA, також у супермаркетах та інших закладах торгівлі можуть обважувати своїх покупців – використовуючи ваги, що не пройшли повірки. Проте це є порушенням прав споживача. А тому покупці можуть звертатися зі скаргою до Держпродспоживслужби чи суду.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!