Росія є «джерелом номер один» скоординованих глобальних кампаній поширення дезінформації та фейків у соцмережах «Фейсбук» та «Інстаграм». Виявлено щонайменше 39 російських замовних кампаній, починаючи з 2017 року. Про це йдеться у доповіді з безпеки компанії Meta за підсумками другого кварталу 2024 року.
У своєму звіті Meta повідомила, що за згаданий період було опубліковано великих обсяг антиукраїнських матеріалів, для створення яких російські дезінформатори застосовували технологію штучного інтелекту. З його допомогою, зокрема, створюють персонажі та сюжети для пропаганди. Є підстави вважати, що для створення частини дезінформаційних матеріалів використовували справжі медійні публікації, які спотворювали з допомогою ШІ, а потім викладали на фейкові сайти, що мімікрують під сайти провідних міжнародних медіа.
Також з допомогою ШІ ці фейкові новини озвучують та додають до них відеоряд, щоб транслювати на відеоплатформі «Ютуб».
«Відсьогодні до виборів у США в листопаді ми очікуємо, що російські операції сприятимуть підтримці коментарів про кандидатів, які виступають проти допомоги Україні, і критикуватимуть тих, хто виступає за підтримку її оборони», — сказано у звіті Meta.
Автори документа вважають, що у цей період росіяни можуть висловлювати наративи у формі звинувачення, нібито фінансова допомога Україні призвела до економічних труднощів у США.
Серед прогнозованих тенденцій російського дезінформації на осінь — також змалювання українського уряду як ненадійного та посилення голосів публічних росіб, які висловлюють проросійські погляди на війну з Україною.
- Читайте також: Росія є головним джерелом антукраїнської пропаганди в соцмережах, — звіт Meta
Разом із цим у Meta вкрай низько оцінили ефективність використання штучного інтелекту у новій хвилі російської дезінформації, та запевнили, що мають інструменти з протидії її поширенню.
«Тактика на основі генеративного штучного інтелекту забезпечує лише поступове підвищення продуктивності у генеруванні контенту для суб’єктів загрози, вона з’являється у великій кількості, з очевидними помилками, але не не зменшує нашу здатність перешкоджати поширенню їхніх операцій впливу. — йдеться у звіті Meta. — Насправді, ми бачимо те, як реальні люди самі називають ці мережі, які намагаються залучити автентичну аудиторію, тролями».
Фото: ілюстративне / Getty Images
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.