Цього року один із провідних автобусних виробників Австралії – Volgren відзначає 45-річний ювілей. Назва марки є скороченням від Volvo Bus та Grenda Bus Services. Друга з цих компаній у 70-ті роки займалася ремонтом автобусних кузовів, а потім вирішила розширити свій бізнес, ставши дистриб’ютором шасі іменитої шведської фірми.
Розгорнути власне виробництво допомогло ще одне партнерство – зі швейцарським виробником автобусів Hess, який надав унікальну технологію виготовлення алюмінієвих кузовів CO-BOLT. У результаті 1979 року світ побачив перший автобус нового бренду, побудований на шасі Volvo B58 з центральним розташуванням двигуна.
Перший автобус Volgren – 1979 року
З кожним роком Volgren збільшував свою присутність на ринку. 1999-го було укладено контракт з компанією PTA, котрій було поставлено 1000-й автобус марки. А вже наступного року було замовлення на автобуси для міста Брісбен.
Важливим кроком успішного розвитку бізнесу стало залучення передових технологій найбільшого бразильського автобусного виробника – Marcopolo, з яким Volgren також налагодив співпрацю. Зайнявши лідируючі позиції на австралійському ринку в сегменті міських автобусів, Volgren також вирішив зайнятися й іншими нішами – шкільними, чартерними та туристичними моделями. Так, у 2025 році компанія хоче вийти на ринок із лайнером G8, розробленим на базі однойменної моделі від Marcopolo.
Електробус Volgren BZL
Сьогодні Volgren активно працює над екологічно чистим транспортом. Перший повністю електричний автобус – Optimus був представлений у 2019 році. З того часу компанія опанувала випуск моделі на шасі Volgren BZL – на електричному шасі Volvo BZL. До кінця 2024 року кількість випущених автобусів із нульовим викидом досягне 150 од., серед яких будуть й машини на водневих паливних елементах.
Свого часу кореспондентові “Автоцентру” вдалося побувати в Австралії та сфотографувати на вулицях Мельбурна кілька цікавих автобусів Volgren. Причому не лише на шасі Volvo, але також на агрегатах Scania та Mercedes-Benz.
Volgren на шасі Volvo B10M, 1987 року випуску. Місць – 44.
Чартерний автобус Volgren на шасі Mercedes-Benz OM 1418, випуску 1995 року. Місць для дітей – 65, для дорослих – 53.
Два автобуси Volgren CR 221L: один на шасі Mercedes-Benz, а інший – Volvo B12 BLE, випуску 2004 року.
Volgren CR 227L на шасі Scania L94UA, випуску 2002 року
Міжміський Volgren SC 222 на шасі Volvo B7R (Євро 5) випуску 2009 року.
А цей туристичний Volgren з нижнім поверхом у кормі був перероблений на молодіжний центр розваг. Шасі – Scania. Увагу привертая височена вихлопна труба на кормі.