Відібрана перемога. Оскар Піастрі здобув першу перемогу на гран-прі в Угорщині: огляд 13-го етапу Формули 1
Відібрана перемога. Оскар Піастрі здобув першу перемогу на гран-прі в Угорщині: огляд 13-го етапу Формули 1

Відібрана перемога. Оскар Піастрі здобув першу перемогу на гран-прі в Угорщині: огляд 13-го етапу Формули 1

Ландо Норріс стартував із поула, але віддав перемогу своєму напарнику по команді McLaren Оскару Піастрі за наказом команди на гран-прі Угорщини.

Оскар Піастрі здобув перемогу у Формули 1 вперше в кар'єрі за рахунок того, що його напарник Ландо Норріс пропустив його на останніх колах і фінішував другим. Льюїс Гемілтон став третім у жорсткій боротьбі з Максом Ферстаппеном, відстоявши місце на подіумі.

У кваліфікації гран-прі Угорщини McLaren завоював перший ряд: Ландо Норріс виграв поул, Оскар Піастрі — другий. Макс Ферстаппен кваліфікувався третім, а його напарник Серхіо Перес вкотре поставив свою кар'єру під удар, вилетівши на мокрій трасі та кваліфікувавшись 16-м. Але був і ще один невдаха — Джордж Рассел став у кваліфікації лише 17-м, що дещо згладило катастрофічний виступ Переса.

На старті Оскар Піастрі вийшов у лідери гран-прі Угорщини
Фото: Getty Images

Тріумф McLaren затьмарений командною тактикою

Завоювавши перший ряд у кваліфікації, McLaren мав намір боротися з Максом Ферстапепеном. Так воно і сталося на старті, коли Оскар Піасті швидше зреагував на стартові вогні, випередив напарника в першому повороті, а Макс, вилетівши за межі траси, обігнав Норріса і погнався за лідером. Виліт голландця не залишився поза увагою стюардів, і команда попросила його повернути позицію Норрісу, щоб не отримати штраф. Це дало легкий перепочинок лідируючим пілотам McLaren, але Макс тримався близько, ніби натякаючи, що на піт-стопах ситуація зміниться. У підсумку після хвилі піт-стопів Макс не лише не зміг утриматися в зоні для атаки McLaren, а програв місце Хемілтону. Швидкість McLaren була такою, що пілоти команди боролися в перегонах між собою, а не з суперниками. Перед другим піт-стопом Ландо Норріс скоротив відрив від напарника до двох секунд і заїхав на піт-лейн. Оскар Піастрі залишився на трасі та заїхав на піт лише через два кола. Чим керувалася команда, коли залишала його ще на одне коло на трасі, коли він втрачав швидкість, залишається загадкою. Можливо, вони орієнтувалися на Макса Ферстаппена, який на той момент їхав за Піастрі та не становив загрози. Завдяки ранньому піт-стопу, Ландо Норріс зміг вийти в лідери гран-прі Угорщини та полетів до своєї другої перемоги у Формулі 1. Однак у команди була інша думка з цього приводу. "Ти повинен берегти шини, щоб пропустити Оскара", — казав Норрісу його інжерен. "Я знаю, що ти вчиниш правильно", — умовляв він Ландо. "Ми плануємо відновити колишню послідовність", — уже відкрито говорив він. "Тільки пам'ятай кожен недільний ранок, який у нас був", — благав його інженер. "Потрібно поміняти позиції", — уже просто наказували Норрісу. "Так скажи йому мене наздогнати", — відповів Ландо Норріс і відірвався від Піастрі на 6 секунд. Однак за кілька кіл до фінішу Норріс зняв ногу з педалі газу і пропустив партнера.

Макс Ферстаппен не зміг випередити Льюїса Хемілтона
Фото: Getty Images

Red Bull і Mercedes у боротьбі

Проваливши кваліфікацію, Перес і Расселл обрали старт на харді. Відтягнуті піт-стопи, дозволили їм пробитися в очкову зону. При цьому Серхіо (7-й) зміг випередити Джорджа (8-й) за рахунок більш раннього піт-стопу. Їхні напарники наприкінці гонки також боролися між собою. Пропустивши Хемілтона на піт-стопі, Ферстаппен намагався повернутися на подіумну позицію, однак не розрахував і перегальмував у повороті, підрізавши британця. У результаті жорсткого контакту постраждалим виявився саме гарячий Макс.

Він зміг повернутися на трасу, але пропустив ще й Леклера (4-й) та фінішував п'ятим. А Льюїс дотягнув свій Mercedes до подіуму та піднявся на 6-те місце в чемпіонаті, обігнавши Серхіо Переса.

RB знову наступає на Aston Martin

У цих перегонах стратегія відігравала значну роль, оскільки обігнати на Хунгарорингу на однакових шинах дуже складно. На старті здивували своїм рішенням стартувати на софті пілоти Aston Martin. Очевидного успіху їм це не принесло, на відміну від Юкі Цуноди, який навпаки стартував на медіумі, але пересидів майже всіх на трасі перед своїм першим піт-стопом. Це дозволило Юкі фінішувати на дев'ятому місці попереду двох Aston Martin (Стролл — 10-й, Алонсо — 11-й). Його напарник Даніель Ріккардо так і залишився поза очками (12-й). Ходять дуже наполегливі чутки, що в Red Bull і RB настають великі зміни у складі команд, оскільки форма Серхіо Переса залишає бажати кращого. І вирішуватися це буде після гран-прі Бельгії. Тому хороший результат був важливий для японця як ніколи раніше.

Шампанське з присмаком

Після фінішу інженер втішав Ландо Норріса, що попереду на нього ще чекає багато можливостей, але чи так це, ніхто не знає. "Я зробив те, що мене попросила зробити команда", — коротко відповідав на запитання британець. Однак варто нагадати, чим закінчувалися кар'єри тих пілотів, які дотримувалися командного ордеру і хто його не дотримувався. Веббер і Феттель, Култхард і Хаккінен можуть багато розповісти. Ландо Норріс ухвалив рішення, команда ним задоволена. Нам же залишається спостерігати, як це позначиться на його подальшій кар'єрі. А для Піастрі це перемога в будь-якому разі. Подробиці забуваються, залишається тільки статистика. І вона говорить, що Оскар Піастрі виграв в Угорщині свій перший гран-прі Формули 1. Наступний етап пройде через тиждень у Бельгії.

Результати перегонів. Гран-прі Угорщини 2024

  1. Оскар Піастрі 81 McLaren Mercedes
  2. Ландо Норріс 4 McLaren Mercedes +2.141
  3. Льюїс Хемілтон 44 Mercedes +14.880
  4. Шарль Леклер 16 Ferrari +19.686
  5. Макс Ферстаппен 1 Red Bull Racing Honda +21.349
  6. Карлос Сайнс 55 Ferrari +23.073
  7. Серхіо Перес 11 Red Bull Racing Honda +39.792
  8. Джордж Расселл 63 Mercedes +42.368
  9. Юкі Цунода 22 RB Honda +77.259
  10. Ленс Стролл 18 Aston Martin Mercedes +77.976
  11. Фернандо Алонсо 14 Aston Martin Mercedes +82.460
  12. Даніель Ріккардо 3 RB Honda +1 коло
  13. Ніко Хюлкенберг 27 Haas Ferrari +1 коло
  14. Алекс Албон 23 Williams Mercedes +1 коло
  15. Кевін Магнуссен 20 Haas Ferrari +1 коло
  16. Валттері Боттас 77 Sauber Ferrari +1 коло
  17. Логан Сарджент 2 Williams Mercedes +1 коло
  18. Естебан Окон 31 Alpine Renault +1 коло
  19. Чжоу Гуанью 24 Sauber Ferrari +1 коло

Особистий залік після 13 етапу, гран-прі Угорщини 2024

  1. Макс Ферстаппен 1 Red Bull Racing Honda — 265 pts
  2. Ландо Норріс 4 McLaren Mercedes — 189 pts
  3. Шарль Леклер 16 Ferrari — 162 pts
  4. Карлос Сайнс 55 Ferrari — 154 pts
  5. Оскар Піастрі 81 McLaren Mercedes — 149 pts
  6. Льюїс Хемілтон 44 Mercedes — 125 pts
  7. Серхіо Перес 11 Red Bull Racing Honda — 124 pts
  8. Джордж Расселл 63 Mercedes — 116 pts
  9. Фернандо Алонсо 14 Aston Martin Mercedes — 45 pts
  10. Ленс Стролл 18 Aston Martin Mercedes — 24 pts
  11. Ніко Хюлкенберг 27 Haas Ferrari — 22 pts
  12. Юкі Цунода 22 RB Honda — 22 pts
  13. Даніель Ріккардо 3 RB Honda — 11 pts
  14. Олівер Беармен 38 Ferrari — 6 pts
  15. П'єр Гаслі 10 Alpine Renault — 6 pts
  16. Кевін Магнуссен 20 Haas Ferrari — 5 pts
  17. Алекс Албон 23 Williams Mercedes — 4 pts
  18. Естебан Окон 31 Alpine Renault — 3 pts

Кубок конструкторів після 13 етапу, гран-прі Угорщини 2024

  1. Red Bull Racing Honda — 389 очок
  2. McLaren Mercedes — 338 пт
  3. Ferrari — 322 пункти
  4. Mercedes — 241 очко
  5. Aston Martin Mercedes — 69 пунктів
  6. RB Honda — 33 пункти
  7. Haas Ferrari — 27 пунктів
  8. Alpine Renault — 9 пунктів
  9. Williams Mercedes — 4 пункти
Джерело матеріала
loader
loader