Актори озвучування кажуть, що вони знаходяться на порозі того, що їхня робота повністю замінена штучним інтелектом, а посади в компаніях і на радіо вже починають замінюватися дешевими генеративними клонами ШІ.
У той час як така знаменита акторка, як Скарлетт Йоханссон, може змусити найвидатнішу компанію зі штучного інтелекту за один день відмовитися від використання її подібності голосу у своїх продуктах зі штучним інтелектом, звичайні актори, які працюють над рекламними роликами, аудіокнигами та відеоіграми, хвилюються, що вони ризикують отримати власні клонувати голоси або повністю пропустити роботу через зростання кількості голосових клонів ШІ.
Австралійська асоціація акторів голосу (AAVA) повідомила парламентському комітету, який розслідує штучний інтелект, що робочі місця приблизно 5000 місцевих акторів голосу вже знаходяться під загрозою, при цьому група вказує на одну національну радіомережу, яка активно інвестує в технологію для заміни акторів людського голосу.
У своїй заяві група розкритикувала цю розробку як «невтішний крок гравця в індустрії, яка понад 100 років покладалася на виконавців голосу, щоб привнести якість, довіру та людяність у своє середовище».
Президент нещодавно створеної асоціації Саймон Кеннеді сказав Guardian Australia, що поява штучного інтелекту та його вплив на голосову індустрію частково послужили каталізатором для створення групи, але він каже, що вони «не проти технологій, і ми, звичайно, не проти ШІ». За його словами, група просто хоче чесних правил щодо використання технології та захисту голосів людей від неправомірного використання ШІ.
Він сказав, що канарка у вугільній шахті для акторів озвучення буде аудіокнигою.
«Аудіокниги є першорядними завдяки об’єму матеріалу та передбачуваній економії коштів, яку компанії, які їх створюють, вважають, що вони зможуть отримати».
За його словами, компанії можуть пошкодувати про відсутність людського зв’язку, якщо голос, який читає книгу, є ШІ.
«Коли це буде голос штучного інтелекту, я думаю, вони побачать, що люди просто більше не турбуватимуться своїми аудіокнигами. Вони просто кажуть: «Я нічого не відчуваю».
Кеннеді сказав, що корпоративна робота та навчальні матеріали також є незначними плодами для організацій, які прагнуть скоротити роботу з людським голосом, але реклама займе більше часу.
«Великі рекламодавці хочуть якості, і штучний інтелект ще довго їм не надаватиметься».
Він сказав, що актори голосу, які продають свою схожість, не враховували довгострокових наслідків.
«Я не думаю, що ендшпіль був справді головним для людей; що ваш голос тепер існуватиме на ринку як цифровий клон вас самих, який, в основному, потребуватиме роботи, яку ви могли б отримати самі», – сказав він.
Минулого року Guardian Australia повідомила, що австралійський розробник програмного забезпечення Replica Studios ліцензував 120 голосів акторів для розробки відеоігор, які платитимуть гонорар акторам, коли клони їхніх голосів використовуються у відеоіграх. У січні компанія підписала угоду з Гільдією кіноакторів, яка, як вона стверджує, є етичним підходом до використання голосу штучного інтелекту, коли весь контент ліцензований.
«Широкий, як океан, мілкий, як калюжа»
Реакція акторів неоднозначна. Купер Мортлок, австралійський актор, який почав працювати в озвучці на початку пандемії Covid-19, сказав, що це підриває роботу майбутніх акторів озвучування, які намагаються закріпитися в галузі, особливо якщо вони використовують скретч, створений ШІ. голоси як місце для остаточного голосу під час процесу виробництва.
«Справа не тільки в цьому, і не тільки в обмеженні можливостей для самих митців, а й у творчому просторі проектів», – сказав він. «Немає можливості для щасливих випадковостей чи сюрпризів, тому що штучний інтелект бере вже існуючі речі та просто перепрофілює [їх]».
Він сказав, що використання голосів штучного інтелекту для генерації діалогу не матиме креативності, яка приходить із використанням людського голосу актора в сценарному діалозі.
«Вона широка, як океан, але мілка, як калюжа», — сказав він.
«Ви порівнюєте щось на зразок деяких нещодавніх відеоігор, які дуже зосереджені на сюжеті та персонажах, як-от Cyberpunk 2077, The Witcher 3, Baldur's Gate 3… ці ігри настільки ретельно створені».
Досі голосові клони штучного інтелекту часто мали проблеми з неамериканським акцентом. Австралійські голоси, наприклад, часто зберігають американський відмінок. Новіші служби тепер пропонують повний набір різних акцентів австралійців різного віку. Кеннеді сказав, що сподівається, що затримка є ознакою того, що австралійці стримано передають свої голоси.
«Ми стримуємося, доки не буде створено етичні рамки, за якими ми зможемо дозволити свій голос, знаючи, що до нас ставитимуться чесно та чекатимуть справедливу винагороду», — сказав він.
Але Мортлок сказав, що відставання пояснюється тим, що Австралія є меншим ринком і не має великого набору даних для ШІ, щоб вивчати нюанси австралійських голосів.
« Зараз доступно більше даних. Я думаю, що це було [] дуже орієнтоване на США… Це просто розширюється – я не думаю, що це обов’язково має відношення до самого акценту».
AAVA закликала прийняти закони, які регулюватимуть згоду, контроль і компенсацію щодо використання голосів штучного інтелекту, гарантуючи справедливу оплату виконавцям і повний контроль над тим, як (за наявності ліцензії) використовується їхній голос.
Мортлок сказав, що анімаційний проєкт, над яким він працював, клонував його голос і використовував його без згоди після припинення роботи – компанія, в якій він працював, заперечує це – і частково проблема полягає в тому, що під час використання штучного інтелекту немає прозорості.
Він хотів би, щоб штучний інтелект був заборонений у творчій індустрії, щоб працівники могли залишатися на роботі, але сказав, що податок на використання технологій для компенсації працівникам, а також більша прозорість були б доцільними.
«Акторам слід відшкодувати кошти, і я вважаю, що потрібно розкрити інформацію про те, кого вони наймають. Тому що інакше вони могли б забрати цього актора з Інтернету… це стало «диким заходом».