Які помилки у листуванні з клієнтами псують репутацію: приклади
Які помилки у листуванні з клієнтами псують репутацію: приклади

Які помилки у листуванні з клієнтами псують репутацію: приклади

Знання правил ділового етикету допомагає гідно представляти свої послуги та створювати високий імідж компанії. Діловий етикет включає правила ведення переговорів, мовленнєві нюанси і норми листування.

В епоху онлайн-бізнесу сформувалися й основні правила ділового листування. Співробітники постійно уточнюють і повідомляють деталі, вирішують супутні проблеми у спілкуванні з потенційними клієнтами. Лексичні та граматичні помилки можуть зіпсувати враження про компанію. Тож OBOZ.UA розповідає, які помилки у листуванні з клієнтами можуть зіпсувати репутацію.

Правила звертання

Традиційно коректним і ввічливим є особисте звертання до клієнта. "Марина, дякуємо за ваше замовлення" – саме так часто завершують бесіду менеджери компаній.

Не варто забувати про кличний відмінок, що позначає звертання до особи:

  • закінчення -о у звертанні пишемо, якщо основа іменників закінчується на твердий приголосний: Марино, Олено, сестро;
  • закінчення -е вживаємо, якщо основа іменників закінчується на м’який приголосний, на шиплячий і на -р): Павле, Вікторе, друже;
  • закінчення -є пишемо після голосного й апострофа: редакціє;
  • закінчення -ю властиве деяким пестливим іменникам: Ганнусю, матусю.

Відміна зустрічі

Подію, дію документу чи зустріч не відміняють, а скасовують.

Наприклад:

Начальнику відділу освіти довелося скасувати зустріч з нагоди Дня вчителя через повітряні тривоги.

Антимонопольний комітет скасував дію розпорядження.

Тендер на постачання канцелярії скасували.

Слово "відмінити" також вживається у формі "відміняти" та здебільшого це стосується відмінювання, наприклад, іменників чи інших частин мови.

Про посаду та обов’язки

Часто на співбесідах можна почути фрази на кшталт: "Ваші задачі на цій посаді будуть такими…"

Іменник "задача" стосується питання, часто математичного, яке потребує певних обчислень.

Наприклад:

Учні на уроці розв’язували задачі про швидкість, відстань і час.

Олег не міг знайти правильну відповідь та довго ламав голову над задачею з фізики.

Говорячи про обсяг роботи для досягнення певного результату, краще вживати слово "завдання".

"Компанія зі ста чоловік..."

Коли йдеться про групу працівників різних статей, краще не вживати речення на кшталт: "компанія зі ста чоловік". Слід замінити останнє на "особи", "люди", "співробітники". Якщо ж колектив повністю чоловічий, слід пам’ятати про закінчення: не сто чоловік, а сто чоловіків.

Вдача і удача

Іменник "вдача" означає вроджені риси характеру.

Наприклад:

Марічка мала добру та лагідну вдачу.

Тому не можна говорити: "Ми досягли успіху на переговорах, це велика вдача". Для опису позитивного перебігу подій або щасливого збігу обставин вживають слово "удача". Або можна використовувати дієслова пощастило, поталанило.

Вірна адреса доставки

Слід розрізняти слова "вірно" і "правильно". "Вірно" це про відданість або незрадливість.

Наприклад:

Солдат пообіцяв вірно служити народу України.

А якщо мається на увазі коректність, наприклад, вказаної адреси доставки, то слід вживати слово "правильно".

Ви вказали неправильну адресу доставки.

Форма заявки на участь у конкурсі заповнена неправильно.

Детальніше про особливості вживання слів "правильно" і "вірно" – читайте у матеріалі.

Раніше OBOZ.UA розповідав, як навчитися правильно оформлювати бізнес-повідомлення.

Підписуйтесь на канали OBOZ.UA в Telegram і Viber, щоб бути в курсі останніх подій.

Джерело матеріала
loader