Карбон замість літію: надлегкі та гнучкі батареї скоро використовуватимуть скрізь
Карбон замість літію: надлегкі та гнучкі батареї скоро використовуватимуть скрізь

Карбон замість літію: надлегкі та гнучкі батареї скоро використовуватимуть скрізь

Акумулятори з вуглецевого волокна не тільки зменшать вагу пристроїв, а й обіцяють вищу ємність, ніж у літій-іонних аналогів.

Стартап Sinonus готується до випуску на комерційний ринок нового покоління багатофункціонального вуглецевого волокна, завдяки чому на ринку зможуть з'явитися батареї з карбону. Про новинку пише New Аtlas.

За задумом, композит дасть змогу зменшити вагу пристроїв і виконуватиме функцію набору електродів, що керують енергією, що саме по собі перетворить його на структурну батарею. Така батарея дасть змогу знизити залежність від традиційного автономного акумуляторного блоку. Компанія вважає, що ця розробка може допомогти зробити революцію в усьому: від електричних літаків до вітряних турбін.

У 2022 році Університет Чалмерса і венчурна фірма Chalmers Ventures заснували компанію Sinonus, що займається пошуком матеріалів, які виконують дві або більше функції, з метою економії загальних ресурсів. Стартап уже знайшов заміну батареям типу ААА. Нею стала батарея з вугільними електродами, однак поки що її можна застосувати тільки для пристроїв, які не потребують великих потужностей. Перед розробниками стоїть мета — збільшити потужність, спочатку для датчиків інтернету речей і комп'ютерів, а потім для електромобілів і літаків.

Sinonus ще не опублікував дані про щільність енергії своїх акумуляторів, але лабораторний прототип 2021 року мав щільність 24 Втг/кг, що є лише частиною щільності літій-іонних акумуляторів для смартфонів. Тести показали, що карбонові акумулятори здатні збільшити запас ходу електромобілів до 70%. Однак невідомо, чи коштуватиме батарея з вуглецевого волокна дешевше за звичні літієві сховища енергії для електрокарів. Цю проблему ще належить вирішити.

Джерело матеріала
loader
loader