Наприкінці травня в особняку Bel Air на вершині пагорба вартістю 58 мільйонів доларів інфлюенсери, зірки реаліті-шоу та інші Анджелони скупчилися біля екранів телевізорів із брендом Netflix, показуючи вибір, який потрібно зробити: ви Близнюки чи Козеріг? Якого кольору твої очі? Ким ти працюєш? Вечірка ознаменувала запуск останньої пропозиції потокового гіганта: низку мобільних ігор у стилі Choose Your Own Adventure, натхненних його найпопулярнішими реаліті-шоу, і учасники вибирали риси своїх цифрових аватарів.
«Краще я буду персонажем!» Зірка серіалу «Продаючи захід сонця» Джейсон Оппенгейм вигукнув, зупиняючись біля вершини сходів, що вели до відбиваючого басейну з логотипом Netflix , що плавав у ньому.
«Я хотів би мати можливість купувати нерухомість – щось на зразок Монополії. Я хотів би виграти", - сказав він. «Я точно хотів би, щоб мій персонаж зміг побити мого брата». (Його близнюк, Бретт, також є зіркою шоу.)
«І було б круто, якби мій персонаж був високим, тому що це не мало б сенсу», — додав відомий брокер з нерухомості ростом 5 футів 6 дюймів. «Я б швидше грав».
Selling Sunset — це одна з популярних реаліті-шоу, яку Netflix інтегрувала в нові ігри, які мають вийти цього року. Яскравий дебют знаменує подальшу інтеграцію ігор у стилі Choose Your Own Adventure — або інтерактивної фантастики, як формально називають цей жанр — у мейнстрім. Подібні ігри, які функціонують як роман, у якому вибір гравця визначає, як розвиватиметься оповідь, останніми роками набули шаленої популярності завдяки пандемії, розвитку технологій мобільних ігор та зростаючому суспільному інтересу.
Чотири ігри, анонсовані Netflix цього місяця, з’явилися після того, як компанія назвала великим успіхом минулих інтерактивних художніх ігор, починаючи з запуску гри на основі шоу Too Hot to Handle у 2022 році. Кожна нова гра запускатиметься разом із останнім сезоном. відповідної серії, з Perfect Match зараз, а ігри на основі The Ultimatum і Selling Sunset будуть випущені протягом 2024 року разом з останнім «сезоном» Too Hot to Handle.
Тим часом кількість користувачів і завантажень мобільних додатків, які вже давно мають популярність в просторі інтерактивної художньої літератури, різко зросла за останні роки. Епізод, найпоширеніша з платформ інтерактивної фантастики, збільшив кількість користувачів протягом 2023 року, досягнувши 271 000 щотижневих активних користувачів в останній тиждень року. У 2022 році Chapters, ще один провідний гравець у цьому просторі, мав 5,5 мільйона активних користувачів щомісяця – значне зростання порівняно з 2,5 мільйона активних користувачів щомісяця у 2019 році.
«На початку ми були на шляху до великого успіху, але я вважаю, що пандемія підлила нам бензину», — сказала Кейт Фалсінг, директор із творчої стратегії Chapters. «Люди застрягли вдома в невизначеності та мали багато часу, щоб розмовляти по телефону. Ми пропонуємо ескапізм, ми пропонуємо фантазію. Це місце, куди можна піти, коли те, що відбувається навколо вас, не так приємно».
У всіх демографічних групах, за словами Фальсінга, є широке звернення до можливості контролювати історію. У світі з незліченною кількістю потокових платформ і можливостей для споживання люди часто приймають контент, але рідко беруть активну участь у його формуванні.
«Ми так звикли до пасивної взаємодії з історіями», — сказала вона. «Але коли ви граєте в мобільну інтерактивну сюжетну гру, коли ви фізично торкаєтеся екрана, щоб переходити від одного рядка до іншого, виникає справжній тілесний ефект, який відбувається, коли ви активно взаємодієте з історією. Людям дуже подобається мати свободу волі».
Постійний інтерес до контролю над наративами — це те, на що Netflix робить ставку у своїх нових пропозиціях, — сказала Ліан Лумб, керівник відділу зовнішніх ігор потокової платформи. «Учасники можуть бути зірками шоу, які їм подобаються — вони мають максимальну свободу грати так, як хочуть».
Інтерактивні художні ігри зараз «безперечно мають момент», — сказала Меган Шварц, яка майже десять років працювала керівником відділу написання однієї з найкращих ігор у світі, перш ніж нещодавно піти, щоб розпочати власне підприємство.
«Такі мобільні ігри існують уже давно, і ми бачимо, як все більші й більші гравці занурюють свої пальці у воду», — сказала вона. «Але з запуском, який робить Netflix, вони стрибають у глибину».
Щоб грати в інтерактивну художню гру, користувач зазвичай вибирає аватар, налаштовуючи його колір шкіри, ім’я та вбрання. Потім починається історія, протягом якої гравець вибирає з кількох варіантів для кожної точки зупинки: Ви поцілуєте таємничого незнайомця чи стримаєтесь? Ви боретеся з новою дівчиною свого колишнього хлопця чи ігноруєте її? Гра в ці ігри повторює відчуття занурення в роман – часто дуже зухвалий. Багато ігор можуть бути надзвичайно відвертими, на межі відвертої порнографічної літератури, але все ще доступні для всіх, хто має смартфон. У сексуальних сценах вибір більш непристойний, хоча нагота заблокована.
Часто для більш цікавих виборів або подальших сюжетних шляхів потрібна оплата валютою в додатку, як-от діамантами, які можна заробити, граючи в гру, переглядаючи рекламу або безпосередньо купуючи пакети діамантів. Деякі ігри пропонують послуги підписки, які включають більше можливостей, а Chapters пропонує VIP-членство за 9,99 доларів на місяць або 99,99 доларів на рік.
Ігри Netflix здебільшого працюють так само, хоча сюжети зосереджені в основному на реаліті-шоу і не вимагають покупок у програмі, щоб зробити вибір. Ігри включені у вартість підписки на Netflix, а в програмах немає реклами.
Завдяки інтерактивній художній літературі творці виявили, що ігри, які можна налаштувати, сприймаються краще. Netflix працював над додаванням інклюзивного вибору персон: гравці можуть обирати свої займенники та створювати персонажа зі слуховим апаратом, протезом, вітіліго чи монітором глюкози, а також змінювати колір очей, шкіри та волосся.
На вечірці з нагоди презентації Netflix старший продюсер гри Еллі Хабіб розповів репортеру про вибір, який роблять гравці, коли вони створюють себе в грі Too Hot to Handle – від їх знака зодіаку до інтересів і професії: «склодув», « кінолог», «Співробітник з персоналу». Вони також можуть персоналізувати зовнішній вигляд свого любовного інтересу.
«Він мав би бути в сорочці», — міркувала Хабіб, додаючи пірсинг до першого побачення свого персонажа, німецького кухаря з чоловічою булочкою. Гра стає пікантною дуже швидко – кілька варіантів кокетливих жартів, і персонажі починають спілкуватися. Ще кілька рухів, і над дією опускається рожева завіса. «Ось що відбувається, коли ви стаєте ще більш інтимними», — пояснив Хабіб, коли продовжувався відвертий текст гри.
Хабіб зазначив, що завжди є варіанти, які дозволяють гравцям уникнути напруженої сцени, якщо вони її просто не відчувають. Гра також створена для повторної гри, з різними виборами, що призводять до різних результатів. Найбільші шанувальники гри будуть грати в неї знову і знову. «Були люди з «Занадто жарко, щоб впоратися» — вони вигадували всі можливі шляхи», — сказала вона.
У зв’язку з тим, що у таких ігор з’явилося багато прихильників, ви, напевно, стикалися з їх пишною, іноді смішною рекламою в соціальних мережах: «Ваш чоловік вам зраджує, ви його кидаєте або залишаєтеся разом?» Ваш коханий-вампір запропонував одружитися – ви погоджуєтеся чи відкриєте про нього жахливу таємницю? Скріншоти таких дивних рекламних матеріалів стали вірусними – не завжди в позитивному світлі. Тож для давніх гравців вибух популярності ігор нещодавно став несподіванкою.
«Завдяки рекламі це виглядає абсолютно божевільно», — Мелоді Понд, 24-річна дівчина, яка грала в інтерактивну фантастичну гру Episode більше 10 років. Раніше вона відчувала, ніби мусила тримати в секреті свій інтерес до програми. «Люди думають, що це незріло або для дітей, але є кілька дійсно проникливих історій».
Шварц, ветеран простору інтерактивної художньої літератури, сказав, що ці програми знаходяться на перетині літератури та ігор і часто зазнають стигматизації з обох фронтів. Люди у світі ігор рідше сприймають мобільні ігри серйозно, тоді як багато людей у світі книжок не сприймають любовні романи, незважаючи на незмінну популярність цього жанру .
З такими назвами, як «Тато-мільярдер», «Вагітна від тата мого колишнього» та «Одного разу на одну ніч», історії, запропоновані Chapters, можуть звучати як чтиво. Але багато гравців приходять не тільки заради задоволення. Понд сказала, що почала грати в ігри, бо мала мету більше читати. Для неї ці програми здаються більш захоплюючими любовними романами з усіма інтригами та поворотами сюжету бурхливої історії, у якій вона сама вибирає фінал.
«Мені подобається читати книжки, але вони мені більше не різали. Я хотіла історію, яку б могла контролювати», – сказала вона.
Творці Chapters визнають цю привабливість і використовують її, сказав Фалсінг. Вони так само серйозно, як і користувачі, ставляться до аспекту оповідання, співпрацюючи з авторами бестселерів над оповіданнями, адаптуючи романи до структури програми та наймаючи письменників для створення оригінального вмісту вдома. І з цією метою компанія доклала свідомих зусиль, щоб уникнути залучення штучного інтелекту в творчий процес, протистоячи ентузіазму широкої індустрії технологій щодо нових генеративних функцій ШІ.
«Я переконаний, що ніхто не розуміє великих почуттів краще, ніж люди», — сказав Фалсінг. «У таких програмах, як наша, людям потрібно приймати серйозні, емоційні рішення – штучний інтелект не створений, щоб інформувати про це».
Творці Chapters усвідомлюють, що ці ігри знаходяться на унікальному перетині креативного оповідання та технологій, — сказала Аманда Глассман, старший дизайнер оповідань платформи. Історії контролюються користувачами та, у свою чергу, формуються їхніми бажаннями та даними. Розробники оцінюють залученість користувачів у режимі реального часу, налаштовуючи контент відповідно до попиту – змінюючи параметри діалогів і гри в іграх і ширше підкреслюючи популярні сюжетні лінії. Байки про вагітність, наприклад, завжди користуються успіхом.
Потяг до історій, якими можна керувати, з аватарами, які можна зробити так, щоб вони виглядали точно так, як користувач, може бути особливо резонансним для членів маргіналізованих спільнот, які мають менше можливостей побачити себе в ЗМІ. Переважна більшість користувачів Chapters – близько 80% – жінки.
«Ми команда переважно жінок, які розповідають жіночі історії, і наша аудиторія переважно жіноча», — сказав Глассман. «В ігровому просторі — і в більшості галузей — цього не існує. Це досягнення, яким ми справді пишаємось».
Деякі давні додатки дозволяють користувачам створювати власний вміст, що робить цю взаємодію ще більш активною. Episode, зокрема, дозволяє користувачам створювати власні історії за допомогою функції під назвою Studio . Це створило домашню індустрію програмування та допомоги в дизайні серед шанувальників. Мабуть, найвідомішою в цьому просторі є Дара Амарі, користувачка Episode, яка створила веб-сайт, щоб допомогти любителям налаштувати ігри на свій смак. За її словами, вона стала настільки популярною в суспільстві, що люди просять її автограф на подіях, пов’язаних з іграми. Після першого завантаження Episode у 2014 році Амарі сказала, що вона вражена тим, наскільки зріс простір.
«Будучи однією з перших людей, які завантажили програму, і бачу, де зараз знаходяться ці ігри, я просто пишаюся тим, що є частиною цього», — сказала вона. «Дивно бачити, куди це поділося».