З наступного місяця китайські електричні авто, імпортовані в ЄС, отримають підвищену тарифікацію до 38,1% — додаткову до поточних 10%.
Водночас такі суворі тарифи застосовуватимуть не для всіх авто: за даними Carscoops, SAIC, власниця MG, отримає максимальний у 38,1%, тоді як транспортні засоби Geely отримають 20%, а електромобілі BYD — 17,4%.
Торік 1 з 5 проданих електромобілів в Європі був зробленим у Китаї — у 2024-му, за прогнозами, показники зростуть до 1 з 4.
Ті автовиробники, які не підпали під розслідування ЄС, отримають тариф до 21%, але зможуть запитати перевірку з надією отримати менші цифри. Також Єврокомісія передбачила особливий режим для Tesla, яка має гігафабрику в Шанхаї, і «може отримати індивідуально розраховану ставку мита після обґрунтованого запиту».
Нові тарифи будуть застосовуватися з 4 липня. Попередньо розслідування ЄС дійшло висновку, що ланцюжок ціноутворення акумуляторних електромобілів у Китаї «отримує вигоду від несправедливого субсидування», і заявили, що в їх інтересах запровадити «тимчасові компенсаційні мита» щодо BEV, імпортованих з країни.
Нагадаємо, кілька тижнів тому в США ввели ще жорсткіші тарифи на імпортовані китайські авто — з підвищенням із 25% до 100%.
Як зазначає Reuters, Міністерство торгівлі Китаю заявило, що уважно стежитиме за розвитком подій і вживатиме «всіх необхідних заходів для захисту законних прав китайських компаній». Пекін вже розпочав антидемпінгове розслідування щодо імпорту переважно французьких брендів; у квітні також був прийнятий закон, який має посилити здатність Китаю протидіяти митами США та ЄС.
Деякі експерти вважають, що негайний ефект від додаткових мит буде дуже незначним в економічному плані, оскільки ЄС вже імпортував близько 440 000 електромобілів з Китаю за 12 місяців (станом на кінець квітня) на суму 9 мільярдів євро.
«Однак антисубсидійні мита призначені для обмеження майбутнього зростання імпорту електромобілів, яке сталося в іншому випадку, а не для блокування поточної торгівлі», — сказав Ендрю Кеннінгем з Capital Economics.