"Неприйнятний вибір": чому Avon, Natura, Raiffeisen та ще 2 тис. брендів не ідуть з РФ, — FT
"Неприйнятний вибір": чому Avon, Natura, Raiffeisen та ще 2 тис. брендів не ідуть з РФ, — FT

"Неприйнятний вибір": чому Avon, Natura, Raiffeisen та ще 2 тис. брендів не ідуть з РФ, — FT

Лише кожна десята західна компанія пішла з Росії після початку вторгнення. Більш як 3 тисячі — продовжують працювати і продають росіянам косметику, ліки та продукти харчування.

Західні бренди не можуть вийти з РФ, оскільки зустрічаються з усе більшою кількістю перепон, які їм ставить російський уряд. Крім того, вони не хотіли б втрачати гроші, продаючи за безцінь раніше побудовані заводи. Про те, які причини озвучують керівники західних компаній, які лишаються в Росії, розповіли на порталі Financial Times.

Журналісти порталу проаналізували перелік брендів, які на третьому році вторгнення продовжують працювати у РФ. Власники брендів називають низку вагомих причин, чому вони так роблять. На інфографіці Київської школи економіки, яку навели на порталі, можна побачити співвідношення тих, хто пішов, до тих, хто лишився. Співвідношення — 1 до 10: на 300 компаній, які позбулись бізнесу у РФ, є 3 000, які досі там працюють.

"Багато європейських компаній опинилися між молотом і ковадлом. Вони сказали, що підуть. Їм поставили неприйнятного для них вибір покупців", — навели у статті слова неназваного керівника, який працює із західними компаніями у РФ.

Санкції на РФ - скільки західних бізнесів пішло з країни-агресора
Фото: Financial Times

Власники та керівники західних компаній назвали низку причин для того, щоб робити бізнес у Росії. Журналісти FT виокремили 10 пунктів:

  1. зростають бюрократичні перепони, які створює російський уряд;
  2. бум споживчої активності росіян;
  3. запровадження 50% знижки на продаж активів міжнародних компаній;
  4. 15-відсотковий "податок на виїзд" — деталі не уточнюються;
  5. проблеми з пошуком покупців, які наважилися б купити бізнес у Москві й не боялись санкцій;
  6. затримка зі схваленням меморандумів про перехід компаній під керівництво російських менеджерів;
  7. пряма відмова від продажу, хоч пропозиції були. "Понад 135 років Avon виступає за жінок, де б вони не були, незалежно від етнічної приналежності, національності, віку чи релігії", — заявили в Avon;
  8. ризик націоналізації, який менеджмент вважає "керованим";
  9. вірність "гуманітарним аспектам бізнесу";
  10. небажання продавати заводи з 90-відсотковою знижкою.

FT нагадала назви кількох брендів, які працюють у РФ, дають роботу росіянам, продають та виробляють продукцію, сплачують податки:

  • косметичні — Avon Products (США), Natura;
  • продаж споживчих товарів — Reckitt (Велика Британія), LPP Spółka Akcyjna (Польща);
  • постачання промислових газів, а також робота у хімічній та медичній сферах — Air Liquide (Франція);
  • виробництво харчових продуктів — Mondelēz International (США), Unilever (Велика Британія), Nestlé (Швейцарія);
  • тютюнова компанія — Philip Morris (США);
  • банки — Raiffeisen Bank International (Австрія)

та ін.

Зазначимо, раніше в Україні можна було побачити список міжнародних компаній, які продовжували працювати у РФ після нападу росіян на українців. Список вели у Національному агентстві з питань запобігання корупції. Весною 2024 року цей напрям діяльності НАЗК згорнули, а базу так званих "міжнародних спонсорів війни" приховали. Водночас існує інший перелік, який підтримується РНБО — він містить обмеженіший набір інформації.

Нагадуємо, на початку травня The Moscow Times з'ясувало, що Росія в обхід санкцій накупила устаткування для ремонту літаків на суму 500 млн дол. Тим часом у ЗМІ назвали галузі економіки, втрата яких відчутно вдарить по росіянах.

Теги за темою
війна санкції Економіка Бізнес Банк
Джерело матеріала
loader
loader