Україна експортувала 27,6 мільйона тонн зерна та олійних культур через Чорне море протягом останніх шести місяців, що лише на 0,2 мільйона тонн менше від середнього обсягу експорту у довоєнний період. Також важливо відзначити, що кількість прибуттів зернових суден у три порти Одеської області зросла до 231 з п'яти у вересні, сприяючи зростанню морського експорту.
Про це повідомляє The New York Times. Потік зернових суден через порти Одеської області в Україні став важливим кроком для відновлення економіки країни, проте експерти відзначають, що це може бути тимчасове явище.
Україна змогла викинути російський флот із Чорного моря, що забезпечило безперешкодний прохід кораблів з українською агропродукцією. Це призвело до збільшення обсягів експорту зернових та олійних культур із кількістю до воєнного періоду.
У той же час, Україна продовжує стикатися з низкою проблем, включаючи російські атаки на портові споруди та менший урожай. Міністерство сільського господарства США прогнозує скорочення експорту українського зерна в найближчому майбутньому.
Аналітики зазначають, що не дивлячись на ці труднощі, експорт зернових залишається критично важливим для України. Таріел Хаджішвілі, голова ТОВ "Новік", сказав, що "очевидно, що без експорту зерна" економіка країни буде борсатися.
За даними Lloyd's List, у березні кількість прибуттів зернових суден у три порти Одеської області – Одесу, Південний і Чорноморськ – збільшилася до 231 з п'яти у вересні. Цьому зростанню сприяли угоди, які Україна уклала зі світовими страховиками, щоб забезпечити страхування суден.
На сьогоднішній день Україна має доступ лише до портів Одеської області для відвантаження зерна морським шляхом. Незважаючи на це обмеження, щомісяця ці три порти в середньому відправляють приблизно 4,1 мільйона метричних тонн зерна та олійних культур, наближаючись до попередніх обсягів морського експорту, що мали місце до війни.
Восени компанія Dragon Capital розрахувала, що повернення Одеських портів до повноцінної роботи може сприяти збільшенню валового внутрішнього продукту України на кілька відсоткових пунктів у поточному році, що, за її прогнозами, становитиме 4%. Однак аналітики попереджають, що початковий успіх нового судноплавного маршруту України може бути обмежений через постійні атаки з боку РФ.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, за перші 6 днів травня обсяги автомобільних вантажних перевезень на польському кордоні зросли до 19 134 тонн, що майже утричі більше, ніж у квітні. В той час, як зменшення експорту морським коридором призвело до зменшення ставок на перевезення водним транспортом.
Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!