/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F287cf5a7b2d75a02f2f07fa4e7c823d8.jpg)
Синдром первородного греха
Название/автор: Клуб сладострастных неудачников/Сергей Федорчук
Театр: Студия-практикум Fe.Nik.S
Режиссер: Сергей Федорчук
Театр – отличное средство терапии. Из-за игры переживаются самые сокровенные боязни и желания. То, что робко делать по-настоящему, всегда можно воспроизвести притворно. Конкретно на сцене проигрывается то, что никак не воплотить в жизни практически. Например, режиссер Сергей Федорчук в спектакле "Клуб сладострастных неудачников" предлагает применять экстремальную психотерапию: мужчину прогонять через женские поезда, и наоборот. От смешного, - как это умеет Студия-практикум Fe.Nik.S, - до мучительного, глубокого, - что когда-то испытывали в жизни люди, которые на время спектакля надевали актерские маски.
Далее текст на языке оригинала
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F0fa54d6e707ad369b93beb46a393163d.jpg)
Між чоловіком та жінкою завжди існує напруга. Пригадайте, як обом дивно, коли незнайомі чоловік та жінка їдуть наодинці в ліфті. Як все навколо у ці секунди ускладнюється… Режисер Сергій Федорчук замикає таку пару незнайомців в докторській приймальні. Без вікон та дверей, зі старими журналами. Наодинці з власними комплексами та забобонами.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2Fe6fd397eb5c9c12a4ec6e7ff7d5e749b.jpg)
Кожна сцена у виставі – новий тригер. Він запускає хворобливий скрипт то в жінки (Наталія Музичко), то в чоловіка (Дмитро Басій). І за цими, - десь, мабуть, зверху прописаними діалогами, - чоловік та жінка перероджуються в нових ролях, пробують плід первородного гріха та відкривають невідомих себе. Вона - невгамовна, мов річка: "Завідувачка бензоколонки. Арбалетниця. Мисливиця за головами. Гардеробниця в борделі. Хрещена мати хрещених батьків. Модель ідеальної жінки…" Він - зовні незворушний, ніби скеля; усередині: ботан та розпусник, системний архітектор та безсистемний пияка. Всі ці персонажі живуть в них, та не кожного з ними знайомлять.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F418bbd549763f1e8abfe2e2a87c94bb9.jpg)
Тож не даремно тригером обрали чоловіка та жінку, адже що нас ще так може похитнути чи мотивувати? Дитячі кризи й сімейні таємниці, сексуальні девіації та неврозні потяги, побутове насилля і родинна холодність – звісно, все це робить нас сильнішими. Та іноді хотілося б не сил, а щастя. Тому зневолені доктором Адам та Єва шукають порозуміння, компромісу, відвертості, виходу з в’язниці.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2Fa4d0b2d3913f6918566c0b0fe19a52c2.jpg)
У Федорчука режисерська здатність розповідати глибокі речі з посмішкою. А в акторському танго Басія та Музичко відчуваються особистий внесок; чутно, що на сцені програно й дещо із накипілого в реальному житті. Оскільки авдиторія Fe.Nik.S здебільшого теж доросла та досвідчена, то в терапію включається весь зал. Кожен з глядачів впізнає себе в тому чи іншому діалозі.
Як і притаманно в комедіях, все закінчується на мажорній, хоч і дещо проникливій, ноті. Двері ліфта нарешті відчиняються, напруга спадає, двоє знов можуть продовжувати паралельне один до одного життя. Психотерапевт (Костянтин Данилюк) у фіналі, як і притаманно психотерапевту, все розкладає по полицях і детально пояснює "що це було і де наші речі". Як у головах персонажів, так і глядачів. Залишаючи надію, що все пережите разом з акторами не промайнеться без спогаду, а відкладеться у скарбничку вже відіграних особистих сценаріїв. Надію, що підглянуте на сцені допоможе чоловіку глибше зрозуміти жінку, а жінці - чоловіка. І в майбутньому робити один одного не тільки сильнішими, а й щасливішими.

