Експлуатація "Боїнгів" стає дорожчою, тому американське Міноборони переорієнтується на інших виробників повітряної техніки.
Військово-повітряні сили США в рамках проекту SAOC уклали контракт на 13 мільярдів доларів з приватною аерокосмічною компанією Sierra Nevada Corp на розробку наступника E-4B Nightwatch від корпорації Boeing, відомого як "літак Судного дня". Про це повідомляє агентство Reuters.
Проект Resvivable Airborne Operations Center (Відновлюваний повітряно-десантний оперативний центр — SAOC) призначений для заміни застарілих літаків епохи 1970-х років, термін служби яких наближається до кінця.
Роботи проводитимуться в Колорадо, Неваді та Огайо і, як очікується, будуть завершені в 2036 році.
Щоб задовольнити експлуатаційні вимоги, система озброєння складатиметься з комерційного реактивного двигуна, загартованого та модифікованого відповідно до військових вимог.
Зазвичай E-4B використовується для транспортування міністра оборони США, але розроблений як мобільний командний пункт, здатний протистояти ядерним вибухам і електромагнітним впливам, що дозволяє лідерам США віддавати накази військовим у разі надзвичайної ситуації в країні.
E-4B також здатний здійснювати дозаправку в повітрі, має кімнати для конференцій і брифінгів, а також сучасне комунікаційне обладнання.
Наразі ВПС США експлуатують чотири літаки E-4B, принаймні один із них постійно знаходиться в бойовій готовності. Але, як наголошується, флот сильно модифікованих реактивних літаків Boeing стає дедалі складнішим і дорожчим для обслуговування, оскільки деталі застарівають.
Очікується, що термін експлуатації E-4B закінчиться на початку 2030-х років.
Нагадаємо, у червні стало відомо, що американськівійськові отримали модернізований літак "судного дня" E-6B Mercury, який служить повітряним командним пунктом і ретранслятором зв'язку для ядерних сил.