Про це в Телеграмі повідомив голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, повідомляє Укрінформ.
«ВРУ прийняла за основу законопроєкт №9083, ініціатором якого я є. Законопроєкт передбачає дерегуляцію та детінізацію ринку торгівлі вживаними транспортними засобами», - йдеться в повідомленні.
Згідно з пояснювальною запискою до документа, він розроблений з метою удосконалення торгівлі вживаними транспортними засобами, які підлягають державній реєстрації в сервісних центрах МВС через суб’єктів господарювання, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю транспортними засобами і поставлені на облік у Головному сервісному центрі МВС.
Як зазначив Гетманцев, ринок вживаних авто до війни складав 1,7 млн авто на рік. У 2023 році було реалізовано 780 тисяч таких транспортних засобів. Цього року очікується 1,5 млн. І тільки 2,5% від цього продаються в білу, від чого бюджет отримує в середньому 19,8 тис. грн.
«Але для роботи білого ринку є перешкода. Вимога додаткової реєстрації авто на посередника з купою непотрібних довідок. Скасування безглуздої державної реєстрації вживаних автомобілів торгуючою організацією на себе, навіть якщо вона їх купує як товар для подальшого перепродажу, стане запорукою для виведення з тіні ринку, розширення діяльності білих автотрейдерів та ліквідації схем, через які бюджет недоотримує податки», - додав депутат.
Як повідомлялося, в Україні у березні було зареєстровано понад 21 тис. вживаних легковиків, що були ввезені з-за кордону. Це у 1,5 раза більше, ніж роком раніше. Всього з початку року свою першу реєстрацію в Україні пройшли 55,5 тис. уживаних легковиків, що на 42% більше, ніж за аналогічний період 2023 р.
Фото: Shutterstock