Як передає Укрінформ, про це повідомляє Barron`s із посиланням на AFP.
«Звичайно, наша оцінка, особливо протягом останнього року, свідчить про те, що існує підвищений ризик аварії з наслідками для навколишнього середовища», – сказав Мікко Сімола, керівник відділу морської безпеки Головного управління прикордонної служби Фінляндії.
Сімола пояснив, що близько 70 старих нафтових танкерів із «тіньового флоту» РФ, кожен з яких може перевозити понад 100 тисяч тонн сирої нафти, щотижня проходять через Фінську затоку. Кількість суден, які плавають у цьому районі, «приблизно така ж або навіть більша, ніж до нападу Росії на Україну», додав він.
Усі нафтові танкери, які відправляються з великих російських портів Приморська, Усть-Луги, Висоцька та Санкт-Петербурга, використовують один і той самий маршрут через Фінську затоку. Поганий стан старих танкерів підвищує ризик технічних збоїв, які можуть призвести до жахливого розливу нафти, особливо через мілководдя Балтійського моря та вразливі екосистеми, зазначив Сімола.
«Іншим тривожним фактором є невизначеність у власності та страховому покритті суден», – зауважив він.
Сімола додав, що судна плавають під прапорами країн, яких раніше не було у північній частині Балтійського моря, зокрема Камеруна, Габона, Джибуті, Палау та Белізу. Ймовірно, ці держави не знайомі з навігацією у скандинавських льодових умовах, що підвищує ризик екологічної катастрофи, вважає він.
Як повідомляв Укрінформ, у січні Об’єднані Арабські Емірати заборонили вхід у свої води танкерам із Камеруну, які можуть перевозити російську нафту.
Фото ілюстративне: Faiza Oulahsen, Greenpeace Nederland