Економічних причин підвищувати тарифи на залізничні перевезення наразі немає, – Вовк
Економічних причин підвищувати тарифи на залізничні перевезення наразі немає, – Вовк

Економічних причин підвищувати тарифи на залізничні перевезення наразі немає, – Вовк

Останніми місяцями обсяги перевезень "Укрзалізниці" суттєво зростають, у тому числі завдяки роботі морського коридору. Це дає змогу компанії акумулювати значні ресурси для операційної та інвестиційної діяльності, а відтак – не повертатися до питання підвищення тарифів на вантажні перевезення.

Таке переконання висловив директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. 

"Основна причина зростання обсягів перевезень, безумовно, – це розблокування портів і повернення позицій по експортним вантажопотокам. "Укрзалізниця" має можливість збільшувати відправлення в першу чергу в напрямку портів, і це виявляється у великому зростанні її операційних показників. Безумовно, тут головне завдання – щоб цей ріст був забезпечений достатньою кількістю тяги та вагонів. А саме головне – щоб вартість цих перевезень була конкурентною, і виступала додатковим аргументом на користь вітчизняного товаровиробника, його позицій на зовнішніх експортних ринках", – зауважив Вовк. 

Він нагадав, що керівництво УЗ нещодавно теж визнало, що питання підвищення тарифів на перевезення не є нагальним – тому що наразі для цього немає підстав. 

""Укрзалізниця" сама недавно заявила, що питання підвищення тарифів не пропрацьовується операційно, і немає економічного підґрунтя, оскільки наявного рівня надходжень від зростання перевезень достатньо для того, щоб "Укрзалізниця" могла покривати свої операційні витрати і акумулювати необхідні кошти для реалізації більш ніж масштабної програми капітальних інвестицій. Тобто, якщо говорити коротко, питання розгляду і перегляду тарифів наразі є не на часі, і "Укрзалізниця" сама це визнає", – резюмував експерт. 

Нагадаємо, у проєкті фінансового плану на 2024 рік "Укрзалізниця" очікувала збиток, і пропонувала черговий раз підвищити тарифи на вантажні перевезення. Але ця ініціатива не знайшла підтримки у уряду: там зауважили, що розблокування портів та зростання економіки забезпечить зростання обсягів залізничних вантажних перевезень. А відповідно, доходи компанії значно зростуть і без підвищення тарифів.

Так і сталося: вже у січні 2024 року компанія експортувала 7,5 мільйонів тонн вантажів. Це на чверть більше листопада 2023, який вже був рекордним за загальним обсягом вантажоперевезень від початку повномасштабного вторгнення.

Джерело матеріала
loader
loader