Лікарняний є, а грошей немає: у ПФУ розповіли, кому не виплатять після хвороби
Лікарняний є, а грошей немає: у ПФУ розповіли, кому не виплатять після хвороби

Лікарняний є, а грошей немає: у ПФУ розповіли, кому не виплатять після хвороби

Українцям нагадали, що відкриття е-лікарняного здійснюється автоматично в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі інформації про медичний висновок.

Відповідний висновок створюється лікарем, до якого звернулася людина (наказ МОЗ України від 17.06.2021 №1234 "Про затвердження Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності").

Лікарняний. Фото: скрін youtube
Лікарняний. Фото: скрін youtube

Детальніше про це пояснюється у повідомленні на офіційній фейсбук-сторінці Пенсійного фонду України.

"Сформований листок непрацездатності надходить до кабінету страхувальника, з якими застрахована особа перебуває у трудових відносинах, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.", - йдеться у повідомленні. Пенсійний фонд України

Лікарняні. Фото: скрін youtube
Лікарняні. Фото: скрін youtube

Як повідомили у ПФУ, лист непрацездатності може мати такі статуси: "Закритий", "Готово до оплати", "Помилково сформований", "Недійсний" та "Оплачений". Відповідно, щоб ефективно працювати з листком непрацездатності, слід розуміти, що означає кожен такий статус.

Що означають статуси листка непрацездатності:

1. "Закритий". Це статус, який електронний лікарняний набуває із дня свого формування (відкриття) в електронному реєстрі листків непрацездатності. За електронними лікарняними з таким статусом ще не можна нараховувати кошти. Навіть якщо статус зміниться раніше, слід почекати, адже протягом семиденного періоду до лікарняного можуть вноситися зміни.

Статус "закритий" змінюється на "готово до оплати" через сім днів після дати:

  • закриття (закінчення терміну дії медичного висновку) – для лікарняних з тимчасової непрацездатності;
  • відкриття (початок терміну дії медичного висновку) - для лікарняних у зв'язку з вагітністю та пологами.

Лікарняні. Фото: Youtube
Лікарняні. Фото: Youtube

2. "Готово до оплати". Вказує, що страхувальник може працювати з листком непрацездатності та нараховувати кошти. Роботодавець має сформувати на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України заяву-розрахунок на фінансування відповідного виду допомоги та надіслати її до Фонду.

3. "Помилково сформований" . Цей статус може отримати листок непрацездатності, якщо медичний висновок, на підставі якого він був сформований, створено помилково. Лікар протягом 7 днів повинен створити коректний медичний висновок, на підставі якого буде створено новий лікарняний. А попередній, з неточними чи некоректними даними, отримає статус "Помилково сформований". Виплати за такими електронними лікарняними не здійснюються.

Лікарняні. Фото: скрін youtube
Лікарняні. Фото: скрін youtube

4. "Недійсний" . Е-лікарняний, створений на підставі медичного висновку за іншою категорією, період непрацездатності за яким не виходить за межі періоду непрацездатності за раніше створеним лікарняним.

5. "Оплачений". Статус, який листок непрацездатності набуває після того, як страхувальнику на спеціальний рахунок для зарахування страхових виплат спрямовуються кошти для здійснення відповідних виплат застрахованій особі.

Раніше ми повідомляли, що дають лише три місяці: українці можуть отримати гроші.

Джерело матеріала
loader
loader