Поляки побоюються вступу України до ЄС і роблять все, щоб її перевізники стали менш конкурентоспроможними, – експерт
Поляки побоюються вступу України до ЄС і роблять все, щоб її перевізники стали менш конкурентоспроможними, – експерт

Поляки побоюються вступу України до ЄС і роблять все, щоб її перевізники стали менш конкурентоспроможними, – експерт

Польські перевізники переживають за той період, коли Україна вступить до Європейського Союзу та зможе здійснювати міжнародні перевезення без обмежень. А тому вже зараз роблять усе, щоб її перевізники стали менш конкурентоспроможними. Нині ж українські перевізники не є конкурентами для польських на ринку ЄС, а будь-які подібні заяви – нісенітниця та маніпуляція. Бодай тому, що Україна має у десятки разів менше ліцензій на таку діяльність.

Про це OBOZ.UA розповів віце-президент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП) Володимир Балін. Він пояснив:

  • Україна може здійснювати перевезення між країнами Євросоюзу та між країнами з Євросоюзом до третіх країн лише за наявності ліцензії ЄКМТ;
  • "таких ліцензій ми маємо 5 з половиною тисяч", і на їхній підставі Україна може здійснювати не більше 100 тис. подібних перевезень на рік;
  • "у Польщі 320 тисяч машин", які можуть бути використані для перевезень.

"Про яку конкуренцію йдеться? Я категорично проти того, що українські перевізники конкуренти на ринку Європейського союзу польським перевізникам, це абсолютна нісенітниця", – зазначив Балін.

При цьому він наголосив: заяви ж поляків про те, що Україна сьогодні нібито знищує їхній ринок перевезень, є маніпуляцією. Проте визнав: тамтешні перевізники переживають за той період, коли Україна:

  • вступить до Європейського союзу;
  • зможе здійснювати такі перевезення без обмеження.

"Тому вони вже сьогодні роблять все, щоби українські міжнародні перевізники стали менш конкурентоспроможними на перспективу", – констатував експерт.

ЄС на стороні України

Водночас, підкреслив Балін, у самому ЄС підтримують продовження угоди про перевезення з Україною. Тобто, стали на бік нашої країни.

Ба більше, там "критично ставиться" до зауважень поляків до цієї угоди. "Міністерство інфраструктури заявило, що те, що запропонувала Польща, поки що неприйнятне навіть для Європейського союзу", – розповів він.

Вихід із ситуації є

Виходів же з ситуації, що склалася, Балін бачить два. Це:

  • або наведення польською владою порядку на кордоні та встановлення заборони на блокаду;
  • "або ми їхатимемо іншими шляхами, через інші держави, навіть іншим транспортом".

Хто стоїть за блокадою кордону

Водночас, Балін наголосив: за всім, що відбувається, стоїть партія "Конфедерація". Яку він назвав "відверто проросійською" та "відверто антиукраїнською".

"Вона заявила, що проти вступу України до Європейського союзу. До речі, вони проти участі Польщі у Європейському союзі вважають, що треба виходити", – резюмував він.

Поляки розширюють блокаду кордону

Тим часом польські перевізники оголосили про поновлення страйку на кордоні України з 1 березня. Водії та представники логістичних компаній приєднаються до блокади, яку вже влаштовують польські фермери.

Акцію протесту перевізників було припинено з 17 січня. Тоді вони заявили, що почекають від польського уряду та Єврокомісії виконання їхніх вимог до 1 березня.

Проте, як заявив президент Польської транспортно-логістичної асоціації Мацей Вроньський, переговори перевізників із владою не просунулися. "Було оголошення від Міністерства інфраструктури про те, що буде представлено законопроєкт, який посилить контроль за українськими перевізниками. Пройшло кілька тижнів – у нас немає проєкту", – заявив Вроньський.

За його словами, деякі перевізники й досі протестують, але неофіційно. "Ми бачимо цих людей на протестах фермерів. Для мене це теж абсолютно несерйозно, ми маємо дати уряду шанс реалізувати пункти угоди, укладеної в січні. Я проти посилення протестів, я проти перекриття доріг, я за вирішення проблем конкретних громад", – додав Вроньський. 

Втім, за даними польських ЗМІ, сигнали від фермерів та перевізників свідчать про те, що якщо до четверга, 29 лютого, ситуація не зміниться, масштаби та кількість протестів на кордоні з Україною лише збільшуватимуться. При цьому журналісти нагадали, що від блокади кордонів страждає не лише Україна, а й Польща.

Як повідомляв OBOZ.UA, тим часом, одна з організаторок польських протестів на кордоні України виявився власницею транспортної компанії, яка примудряється заробляти на блокаді. Йдеться про членкиню польського комітету з блокування кордону, голову протесту на пункті "Ягодин – Дорогуськ" та політикиню Едіту Озігалу.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader