Волонтерський проєкт з блокування російської пропаганди та дезінформації у соцмережах та на онлайн-платформах «MRIYA», який реалізується спільно з кіберполіцією, отримав оновлення. Його перейменували у «BRAMA. Онлайн варта України» та визначили нові цілі. Про це повідомлено у групі спільноти на фейсбуці.
Волонтери повідомили, що ребрендинг пов’язаний із підготовкою в Україні до впровадження освітнього застосунка «Мрія». Тим часом волонтери обрали нову назву, яка є ближчою до діяльності проєкту.
Головною його метою є «перекрити доступ до нашого інфопростору російським осередкам пропаганди онлайн та популяризувати безпечне поводження в мережі».
Упродовж попередніх двох років, користувачі надіслали понад 140 тис. лінків на джерела, які на їхню думку слід заблокувати. З цього масиву станом на початок січня 2024 року вдалося заблокувати понад 26 тисяч джерел поширення неприйнятного контенту.
Охочі брати участь у проєкті можуть долучатися до скарг на шкідливі акаунти у телеграмі, тіктоці, ютубі, інстаграмі, Х, інших доступних каналах, або сповіщати про ті, які виявили.
Поки сайт та мобільний застосунок перебувають у розробці, волонтери спілкуються через телеграм-канал, у якому на сьогодні понад 170 тис. підписників. Тут публікують добірки лінків для блокування спільнотою та інструкції, як це коректно виконувати. Для зручності створено телеграм-бот @stopdrugsbot, який накопичує лінки на джерела.
Ще однією ціллю проєкту є підвищення рівня інформаційної гігієни серед українців. У каналі публікують поради, як протидіяти новим кіберзагрозам, схемам онлайн-шахрайства, а також вікторини, що допомагають опанувати основи фактчекінгу, та навчитися вирізняти справжні новини від фейкових.
Фото: проєкт «BRAMA. Онлайн варта України» / фейсбук
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.