Bloomberg зазначає, що останній успішний приклад запровадження обмежень пов’язаний із кораблем NS Leader.
Танкери, що перевозили російську нафту, все частіше відмовляються від транзиту через західні санкції. Про це інформагентство Bloomberg у вівторок, 13 лютого.
Близько половини з 50 танкерів, які транспортували російську нафту, більше не завантажують її, через санкції запроваджені у жовтні 2023 року, зазначає ЗМІ.
Останній успішний приклад запровадження санкцій відбувся із кораблем NS Leader. Це судно прямувало на завантаження нафтою в Балтійське море, але було змушене розвернутись неподалік берегів Португалії після повідомлення про запровадження санкцій проти себе.
Щонайменше вісім суден, що потрапили під санкції у першій хвилі, нині простоюють. Після перших санкцій щодо обмеження ціни на російську нафту наприкінці 2022 року, а потім і проти російських нафтопродуктів двома місяцями пізніше, Росія змогла побудувати мережу “тіньового флоту”, а деякі західні компанії продовжували транспортування нафти поза запровадженої стелі цін.
За даними деяких організацій, включаючи Міжнародне енергетичне агентство, це призвело до стрімкого зростання вартості фрахту і російської нафти, яка торгується зі значним дисконтом відносно міжнародних еталонів.
Залишається 31 судно. З них сім простоювали ще до запровадження санкцій, а три можуть бути завантажені найближчим часом. Залишається 21 судно, яке не завантажувалося з того часу.
У лютому 2024 року буде застосовано оновлену версію граничної ціни, яка вимагає від судновласників і страховиків запитувати більш детальну інформацію про те, скільки трейдери фактично платять за вантаж і пов’язані з ним витрати на доставлення.
Ці обмеження мають сильно вдарити по російському “тіньовому флоту”.
Нагадаємо, що в морі застрягли 14 танкерів з російською нафтою через санкції США.