Нафтовий флот Росії скорочується на тлі санкцій – ЗМІ
Нафтовий флот Росії скорочується на тлі санкцій – ЗМІ

Нафтовий флот Росії скорочується на тлі санкцій – ЗМІ


Bloomberg зазначає, що останній успішний приклад запровадження обмежень пов’язаний із кораблем NS Leader.

Танкери, що перевозили російську нафту, все частіше відмовляються від транзиту через західні санкції. Про це інформагентство Bloomberg у вівторок, 13 лютого.

Близько половини з 50 танкерів, які транспортували російську нафту, більше не завантажують її, через санкції запроваджені у жовтні 2023 року, зазначає ЗМІ.

Останній успішний приклад запровадження санкцій відбувся із кораблем NS Leader. Це судно прямувало на завантаження нафтою в Балтійське море, але було змушене розвернутись неподалік берегів Португалії після повідомлення про запровадження санкцій проти себе.

Щонайменше вісім суден, що потрапили під санкції у першій хвилі, нині простоюють. Після перших санкцій щодо обмеження ціни на російську нафту наприкінці 2022 року, а потім і проти російських нафтопродуктів двома місяцями пізніше, Росія змогла побудувати мережу “тіньового флоту”, а деякі західні компанії продовжували транспортування нафти поза запровадженої стелі цін.

За даними деяких організацій, включаючи Міжнародне енергетичне агентство, це призвело до стрімкого зростання вартості фрахту і російської нафти, яка торгується зі значним дисконтом відносно міжнародних еталонів.

Залишається 31 судно. З них сім простоювали ще до запровадження санкцій, а три можуть бути завантажені найближчим часом. Залишається 21 судно, яке не завантажувалося з того часу.

У лютому 2024 року буде застосовано оновлену версію граничної ціни, яка вимагає від судновласників і страховиків запитувати більш детальну інформацію про те, скільки трейдери фактично платять за вантаж і пов’язані з ним витрати на доставлення.

Ці обмеження мають сильно вдарити по російському “тіньовому флоту”.

Нагадаємо, що в морі застрягли 14 танкерів з російською нафтою через санкції США.



Джерело матеріала
loader
loader