Українська прем’єр-ліга з футболу зареєструвала свій канал і сподівається до його запуску створити єдиний пул
Національна рада з питань телебачення та радіомовлення зареєструвала лінійне медіа ТОВ «Прем’єр-ліга». Таке рішення регулятор ухвалив на засіданні 18 січня.
Компанія планує запустити канал «УПЛ-ТV», який мовитиме за технологіями ОТТ та IPTV. Представники компанії розповіли, що Українська прем’єр-ліга хоче об’єднати всі футбольні клуби, які входять до її складу, створити єдиний пул і на новостворюваному каналі транслювати футбольні матчі Чемпіонату України з футболу.
Заступник голови Нацради Олег Черниш поцікавився: «Невже всі клуби дійшли до згоди?». Однак представники УПЛ розказали, що ще ні, але вони сподіваються мати цю згоду до запуску каналу.
«УПЛ-ТV» мовитиме на платформах і дистрибутуватиметься кабельним провайдерам.
Як уже писав «Детектор медіа», представники 12 клубів Української прем’єр-ліги вирішили, що готові співпрацювати з ОТТ-сервісами щодо трансляцій матчів Чемпіонату України сезону 2023/24. Серед них: Megogo, «Київстар ТБ», Sweet TV, Vodafone TV, Setanta Sports тощо. Матчі на «початковому етапі» показуватимуть безкоштовно. Права на матчі решти чотирьох клубів УПЛ: «Динамо», «Дніпра-1», «Зорі» та «Руху», — залишились у них, і вони реалізуватимуть їх самостійно. У минулому сезоні матчі цих клубів виходили на каналах групи «1+1».
Кілька останніх років клуби не можуть створити єдиний пул та продавати всі матчі Чемпіонату України з футболу єдиному ретранслятору.
У квітні 2023 року Setanta Sports оголосив про дострокове припинення контракту з Українською прем'єр-лігою. Угоду компанії підписали в середині серпня 2022 року. Тоді УПЛ оголосила про створення єдиного телепулу і обрала офіційним транслятором Setanta Sports. Контракт розраховано на три сезони. В офіційному повідомленні УПЛ назвала суму трирічного контракту із Setanta — 16,2 млн доларів. Експерти, з якими говорив «Детектор медіа», кажуть, що за перший рік канал був готовий дати лише 3,2 млн. З них 1,6 млн — гроші клубам і стільки ж — на продакшн.
Низка клубів висловила незгоду з цим рішенням. Клуби заявили, що мають право самостійно продавати права на свої матчі, і уклали угоду з «1+1 медіа». Клуби, які не передали УПЛ права, — це «Динамо», «Дніпро-1», «Рух», «Зоря» і «Металіст».
Верховна Рада прийняла закон «Про фізичну культуру і спорт», який забороняє національним асоціаціям та лігам розпоряджатися медіаправами на трансляцію спортивних матчів.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)