Про це заявив народний депутат України Костянтин Бондарєв, який провів інспектування аварійної ділянки як член Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури.
"На Комітеті ВР з питань транспорту та інфраструктури піднімалося питання аварійної ділянки метро на Теремки. Провів інспекцію. З'ясував причини, які призвели до аварії, і терміни її усунення. Коріння проблеми йде набагато глибше в історію. Станції, які через 10 з лишком років після відкриття потребують ремонту, будувалися поспіхом, з великими труднощами і трагедіями, які замовчувалися", – повідомив Костянтин Бондарєв.
Зараз ситуація на аварійній ділянці стабілізована. Як повідомив начальник КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський, розробляється проєкт ремонту і паралельно проводяться підготовчі роботи. За приблизними розрахунками, на відновлення руху метро на цій ділянці потрібно близько 6 місяців,
– додав він.
Будівництво метро на Теремки Янукович зробив частиною своєї політичної кампанії, – Бондарєв
Нардеп нагадав, що уряд Януковича вирішив використати будівництво метро на Теремки в якості своєї політичної кампанії в Києві, щоб добитися симпатій киян. Тому для уряду Азарова головним було побудувати швидко. А на якість було байдуже. Хоча це одна з найскладніших ділянок для будівництва метро. Між "Либідською" та "Деміївською" проходить русло річки Либідь і ґрунти навколо насичені водою.
За словами Бондарєва, через складність ділянки механізований тунелепрохідницький щит опинився під водою, а тунелі добудовувалися практично вручну.
Під час будівництва у призабійній зоні щита через викид пливуну загинули двоє метробудівців. Але трагедія старанно замовчувалася, а добудова метро на Теремки продовжувалося авральними темпами. В підсумку в цьому місці найгірша якість збірки тюбінгів тунелів серед всього київського метрополітену. І саме тут утворилися тріщини, через які зараз закрили метро,
– зазначив Бондарєв.
Костянтин Бондарєв вважає, що винних потрібно притягнути до відповідальності, а під час ремонтних робіт ретельно контролювати їхню якість.
"Азарова тепер навряд чи посадиш за цю історію. Але можна спитати з Попова, який був тоді головою КМДА. Якщо ці факти підтвердяться, я ініціюю кримінальне провадження проти Попова. І на майбутнє. Потрібен буде ретельний контроль, щоб підрядник під час ремонту застосовував найсучасніші технології будівництва тунелів. Тоді подібні ситуації надалі будуть виключені", – наголосив Костянтин Бондарєв.
Коротко про ситуацію на "синій" гілці метро в Києві:
- 8 грудня в Київському метро розгерметизувався тунель. Сталось це між станціями "Деміївська" та "Либідська". На цій ділянці вода вийшла на колії, а рух потягів зупинили.
- У "Київпастранс" заявили, що з 18 грудня киянам, які живуть на закритій частині "синьої" гілки метро, компенсують вартість проїзду. Як запевняють у відомстві, проїзд коштуватиме не більше 8 гривень.
- Після закриття станцій південної частини "синьої" гілки метро у Києві стало відомо про просідання тунелів у північній частині цієї лінії. Між станціями "Почайна" та "Тараса Шевченка" міська влада готує плановий ремонт.