Повномасштабне вторгнення посилило перехід з російської на українську мову у соумережі Х, — дослідження
Російськомовні українці онлайн масово перейшли на українську мову після початку російського вторгнення. Такого висновку дійшла міждисциплінарна група вчених з Німеччини та Великої Британії, які проводили дослідження, вивчаючи поведінку користувачів соціальної мережі Х, повідомив «Голос Америки».
Дослідники з Університету імені Людвіга Максиміліана у Мюнхені, Мюнхенського технічного університету та Університету Бата у Великій Британії аналізували використання українцями соцмереж до та після повномасштабного вторгнення в Україну.
Вони з'ясували, що тренд до більшого вживання української мови в соцмережах в Україні існував вже після Євромайдану та російської анексії Криму у 2014 році, але після російської широкомасштабної агресії у 2022-му, українці здійснили різкий перехід від використання російської мови до української.
«Використання мови за своєю природою є політичним, часто є засобом культурної ідентичності та основою для побудови нації», — зазначили дослідники у своїй статті, опублікованій у журналі Communications Psychology.
На думку науковців, результати їхнього спільного дослідження свідчать про те, що йдеться про «свідомий вибір користувачів на користь більш української (онлайн) ідентичності та самовизначення себе українцями».
«Очевидно, війна змушує людей більше відмовлятися від російської мови», — сказав провідний автор дослідження та доктор департаменту статистики Університету Мюнхена Даніель Рачек.
Дослідники вивчали майже 4,5 мільйонів твітів від майже 63 тисяч користувачів мережі Х від січня 2020 року по листопад 2022 року, і щоб обробити дані, використовували штучний інтелект та статистичний аналіз.
«Ми вивчали, як українські громадяни (і негромадяни, які там проживають) реагують на агресивні напади та вторгнення їхньої країни з боку безпосереднього сусіда, з яким вони мають спільну історію та мову, і як еволюціонувало використання мови до та під час війни», — повідомлено у дослідженні.
Вони додали, що могли спостерігати за поведінкою людей як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі.
У дослідженні також вказано, що українським сегментом соцмережі Х, що раніше була «твітером», користуються люди віком 18–29 років (13%), 30–39 років (8%), 40–49 (7%), 50+ (1%).
Фото: ITsider
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.

