У США соцмережі за рік заробили $11 млрд на показі реклами неповнолітнім
У США соцмережі за рік заробили $11 млрд на показі реклами неповнолітнім

У США соцмережі за рік заробили $11 млрд на показі реклами неповнолітнім

Найбільші доходи від реклами, яку споживають діти та підлітки, отримали ютуб та інстаграм.

Минулого року ютуб заробив 959 мільйонів доларів від реклами, яку споживали діти, а інстаграм — понад 801 мільйон. Загалом за рік платформи соцмереж заробили на рекламі неповнолітніх 11 мільярдів доларів. Про це свідчать результати дослідження Школи громадського здоров’я Гарвардського університету, оприлюднені у середу, повідомив Insider.

Дослідники зазначили, що результати засвідчують необхідність державного регулювання соціальних медіа, оскільки самі компанії не забезпечили достатньо саморегулювання. Державне регулювання, за їхніми словами, а також більша прозорість з боку технологічних компаній можуть допомогти зменшити шкоду психічному здоров’ю молоді.

Щоб отримати показники доходів, дослідники оцінили кількість користувачів віком до 18 років у фейсбуці, інстаграмі, снепчаті, тіктоку, X (раніше твіттер) та ютубі у 2022 році на основі даних перепису населення США та даних опитування Common Sense Media і Pew Research. Потім вони використали дані дослідницької фірми eMarketer, яка тепер називається Insider Intelligence, та програми для батьківського контролю Qustodio, щоб оцінити дохід кожної платформи від реклами в США у 2022 році та час, який неповнолітні проводили на кожній платформі за день. Використовуючи ці дані, вони створили імітаційну модель, щоб оцінити, скільки доходу від реклами платформи отримали від неповнолітніх у США.

Згідно з дослідженням, ютуб отримав найбільший дохід від реклами від користувачів віком до 12 років — 959,1 млн дол., за ним йдуть інстаграм — 801,1 млн та фейсбук — 137,2 млн.

Інстаграм отримав найбільший дохід від реклами від користувачів віком 13-17 років — 4 мільярди доларів, за ним йдуть тікток —  2 мільярди дол. та ютуб — 1,2 мільярда дол.

Дослідники також підрахували, що снепчат отримав найбільшу частку свого загального доходу від реклами у 2022 році від користувачів віком до 18 років — 41%, за ним йдуть тікток — 35%, ютуб — 27%, та інстаграм — 16%.

«Хоча платформи соціальних медіа можуть стверджувати, що вони можуть самостійно регулювати свою практику, щоб зменшити шкоду для молоді, вони ще не зробили цього, і наше дослідження свідчить про те, що вони мають величезні фінансові стимули продовжувати зволікати з прийняттям значущих заходів для захисту дітей», — сказав професор кафедри соціальних і поведінкових наук Гарварду та старший автор дослідження Брін Остін.

Дослідники та законодавці вже давно зосереджуються на негативних наслідках платформ соціальних медіа, чиї персональні алгоритми можуть спонукати дітей до надмірного використання.

У програмному документі 2020 року Американська академія педіатрії заявила, що діти «єдино вразливі до переконливих ефектів реклами через незрілі навички критичного мислення та гальмування імпульсів».

«Діти шкільного віку та підлітки можуть розпізнавати рекламу, але часто не в змозі протистояти їй, коли вона розміщена в надійних соціальних мережах, заохочується впливовими особами зі знаменитостей або доставляється поруч із персоналізованим контентом», — зазначено у документі.

Оскільки занепокоєння щодо соціальних медіа та психічного здоров’я дітей зростає, Федеральна торгова комісія на початку цього місяця запропонувала кардинальні зміни до закону, що діє десятиліттями, який регулює, як онлайн-компанії можуть відстежувати та рекламувати дітей. Пропоновані зміни включають вимикання цільової реклами для дітей до 13 років за замовчуванням і обмеження push-повідомлень.

Нагадаємо, нове дослідження Оксфордського інституту інтернету виявило мало доказів того, що використання інтернету та соцмереж шкодить психічному здоров’ю. Як визнали самі дослідники, для справді точної оцінки необхідно, щоб великі технологічні компанії більш прозоро ділилися даними, які вони збирають про користувачів.

Фото: соцмережі на смартфоні / Unsplash

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
Соцмережі Facebook Instagram
Джерело матеріала
loader
loader