Nissan відзначає 90-річчя: історія японської марки
Nissan відзначає 90-річчя: історія японської марки

Nissan відзначає 90-річчя: історія японської марки

Nissan прославився економічними масовими моделями, а також недорогими спорткарами. Крім того, японський автогігант першим почав масово випускати електромобілі.

У ці дні своє 90-річчя відзначає Nissan. Японський автовиробник пройшов шлях від мініатюрних міських авто до електромобілів і швидкісних спорткарів. Фокус розповість його історію.

Datsun 14 1933 року
Фото: Nissan

Наприкінці 20-х років у Японії сформувався промисловий холдинг Nihon Sangyo, який стали скорочено називати Nissan. Він придбав невелику компанію Dat Jidosha, що займалася імпортом машин і дрібносерійним їх складанням під брендом Datsun. 26 грудня 1933 року з'явилася компанія Nissan Motor.

Nissan 70 1937 року
Фото: Nissan
Важливо Раритет із 2000-х: у Києві помітили культовий спорткар Nissan (фото)

Спочатку на підприємстві в Йокогамі налагодили ліцензійне складання компактних британських Austin 7 під назвою Datsun 14. А в 1937 році з'явилися і перші моделі під брендом Nissan. Так, Nissan 70 став копією американського Graham Paige Special Six з 90-сильною шісткою, а за ним пішов фургон Nissan 90.

Nissan Patrol 1951 року
Фото: Nissan

Під час Другої світової Nissan випускав військові вантажівки і його заводські цехи постраждали від бомбардувань. Втім, уже в 1946 році роботу підприємства відновили, а п'ять років по тому з'явився Nissan Patrol, створений на базі Willys.

Datsun Bluebird 1958 року
Фото: Nissan

У 1958 році Nissan вийшов на міжнародний ринок із Datsun Bluebird — модель почали продавати у США та Австралії. А два роки потому в Європі з'явився седан середнього класу Nissan Cedric.

Nissan Cedric 1960 року
Фото: Nissan

У 1965 році Nissan здивував світ високотехнологічною представницькою моделлю President. Седан оснастили 200-сильним V8, він отримав кондиціонер, електрокропривід сидінь і навіть ABS.

Nissan President 1965 року
Фото: Nissan

Але по-справжньому прославили марку спортивні моделі. Спочатку в 1968 році з'явився Nissan Skyline 2000 GT-R, який виграв 49 перегонів. За ним пішов Nissan 240Z: елегантне купе зі 160-сильною шісткою розійшлося накладом у 150 000 авто.

Nissan Skyline 2000 GT-R 1968 року
Фото: Nissan

Під час паливної кризи 70-х популярними стали економічні компактні моделі Nissan Micra і Sunny. Компанія стала нарощувати виробництво: заводи Nissan з'явилися у Великій Британії, США та Австралії.

Nissan 240Z 1969 року
Фото: Nissan

У 80-х представили седан Maxima, позашляховик Terrano, а також високотехнологічне купе 300ZX з 300-сильним турбомотором, адаптивними амортизаторами і керованими задніми колесами. Також у 1989 році у Nissan з'явився преміальний підрозділ Infiniti.

Nissan 300ZX 1989 року
Фото: Nissan

Однією з найзнаменитіших моделей Nissan став Skyline GT-R. 280-сильне повнопривідне купе прозвали Годзіллою. Воно успішно виступало в перегонах, встановило рекорд кола на автодромі Нюрбургринг і стало зіркою фільмів "Форсаж".

Nissan Skyline GT-R 1999 року
Фото: bonhams.com

У 1999 році Nissan і Renault створили альянс. Знаковими моделями бренду в XXI столітті стали перший у світі масовий електромобіль Nissan Leaf, а також Qashqai, що стояв біля витоків сегмента компактних кросоверів. А новий Nissan GT-R потужністю понад 500 сил став більш доступною альтернативою екзотичним суперкарам.

Nissan Leaf став першим масовим електромобілем у світі
Фото: Nissan

У сучасній лінійці марки є як електрокросовер Ariya і гібриди e-Power, так і класичне бензинове купе Nissan Z, рамний пікап Navara і компактний Juke. Тепер в історії бренду настає новий етап — до 2030 року всі європейські моделі марки стануть електрокарами.

Раніше Фокус розповідав, що електрокар Nissan проїхав від північного полюса до південного.

Також ми писали про новий економічний гібрид Nissan.

Теги за темою
авто
Джерело матеріала
loader
loader