Відповідальність за атаку на «Київстар» взяла на себе хакерська група з Росії
Відповідальність за атаку на «Київстар» взяла на себе хакерська група з Росії

Відповідальність за атаку на «Київстар» взяла на себе хакерська група з Росії

Кіберзлочинці з угрупування «Солнцепьок» стверджують, що начебто заволоділи особистими даними клієнтів мобільного оператора.

Про свою причетність до кібератаки, що призвела до руйнування мережевої інфраструктури українського оператора зв’язку «Київстар», заявила група російських хакерів під назвою «Солнцепьок». Спочатку ця інформація з’явилась у російських ЗМІ, а згодом її підтвердили й у Службі безпеки України.

«Відповідальність за атаку вже взяло на себе одне з російських псевдохакерських угруповань. Воно є хакерським підрозділом головного управління генштабу Збройних сил РФ (більш відомого як ГРУ), яке таким чином публічно легалізує результати своєї злочинної діяльності», — повідомили в СБУ.

У відомстві зазначили, що продовжують документувати кібератаку РФ по цивільній інфраструктурі України як черговий воєнний злочин росіян.

За повідомленнями у росЗМІ, «команда хакерів проникла в мережу оператора і міцно закріпилася там». Під час атаки начебто було знищено внутрішню мережеву інфраструктуру організації, яка забезпечує зв’язком не лише мільйони абонентів, а й ЗСУ.

Також пишуть, що хакерам дісталися особисті дані клієнтів компанії: ПІБ, паспортні дані та адреси. Йдеться про мільйони записів.

Крім того, нібито було знищено і бекапи — на доказ цього хакери надали скріншоти резервного копіювання, взятого під контроль сервера.

Між тим, мобільний оператор разом з СБУ продовжує працювати над відновленням послуг. Як повідомляють в СБУ, її кіберфахівці та спеціалісти «Київстару» у взаємодії з іншими державними органами продовжують роботи з відновлення мережі після хакерської атаки, що сталась 12 грудня 2023 року.

За попередніми розрахунками, 13 грудня планується відновити фіксований інтернет для домогосподарств, а також розпочати запуск мобільного зв’язку та інтернету.

Наголошується, що цифровій інфраструктурі «Київстару» було завдано критичних уражень, тому відновлення всіх послуг із дотриманням необхідних протоколів безпеки вимагає часу.

Нагадаємо, 12 грудня в компанії «Київстар» заявили, що масштабний збій відбувся внаслідок потужної хакерської атаки. Абоненти в різних регіонах країни не можуть скористатися послугами зв’язку оператора, відправити повідомлення, скористатися мобільними сервісами. У цих умовах національний роумінг виявився також недоступним.

Через проблеми в роботі мобільного оператора «Київстар» деякі POS-термінали, банкомати й термінали самообслуговування «ПриватБанку» й інших банків також можуть працювати нестабільно або не мати зв’язку. 

Служба безпеки України відкрила кримінальне провадження за фактом кібератаки на одного з національних операторів мобільного зв’язку «Київстар». 

  • Читайте також: У МВС пояснили, як телефонувати до екстрених служб за відсутності мережі «Київстар»

Фото: Shutterstock

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
СБУ російська агресія
Джерело матеріала
loader
loader