Sony залучила експертів, щоб випустити контролер PlayStation 5 для геймерів з інвалідністю. Розробка подібних продуктів — масштабне завдання, оскільки порушення функцій є унікальними, а ігрові технології постійно розвиваються. Новий контролер — це «широко налаштований набір» різних кнопок, тригерів і джойстиків, який дозволяє гравцям створювати налаштування, адаптовані до їх конкретних потреб та індивідуальних вимог.
Адаптивний контролер Microsoft, який можна використовувати на Xbox та ПК, представлений на ринку з 2018 року. Тепер інваліди можуть використовувати Sony PlayStation, щоб покращити свій ігровий досвід. «Ідея полягає в тому, що ви розпаковуєте його і можете відразу ж почати використовувати як контролер PlayStation, — говорить Елвін Деніел (Alvin Daniel), старший менеджер технічних програм Sony Interactive Entertainment. — Вам не потрібно придбати додаткові аксесуари та кнопки сторонніх виробників і з’єднувати все це разом».
Деніел повідомив, що Sony об’єдналася з експертами з доступності зі спільноти AbleGamers у США, щоб знайти шляхи розв’язання цієї проблеми: «Нам потрібен був комплект ‘все включено з коробки’. Коли вони вигадували власні рішення для різних гравців, вони неминуче намагалися розв’язати три проблеми: джойстики, натискання кнопок або необхідність утримувати контролер. Якщо у вас є проблеми в цих трьох сферах, цей контролер допоможе незалежно від вашого основного стану».
Репортер Пол Картер (Paul Carter) почав особисто протестувати всі аспекти нового контролера. Він підтвердив, що пристрій «явно був розроблений за участю спільноти людей з обмеженими можливостями». Картер також зазначив, що увага до людей з обмеженими можливостями видно навіть при розпаковуванні та підключенні контролера, хоча процес встановлення він назвав «злегка незграбним».
Бувши геймером з обмеженими можливостями, я роками чекав, коли перепризначення кнопок стане нормою, щоб я міг грати в ігри, в яких значною мірою використовуються тригерні кнопки, зазвичай розташовані на задній панелі традиційного контролера, і мати можливість зіставляти їх з більш доступними для мене кнопки. Але це завжди було обхідним шляхом, а чи не рішенням. Цей контролер робить геймінг більш доступною реальністю», — заявив Картер.
Він наголосив і на суттєвій, на його думку, недоліки — відсутність правого джойстика, який є стандартним для всіх сучасних контролерів і дуже важливий для багатьох жанрів ігор. Через це використовувати новий контролер у багатьох іграх практично неможливо, якщо одночасно не користуватися звичайним контролером PS5, або використовувати відразу два нових пристрої, що є дорогим рішенням.
З усім тим, цей та інші подібні до нього продукти є позитивним кроком вперед. Той факт, що він існує і був розроблений спільно з людьми з обмеженими можливостями та для них, показує увагу виробників цієї категорії користувачів. Головне, щоб виробники прислухалися до відгуків інвалідів та продовжували вдосконалювати подібні продукти та впроваджувати інновації.https://www.youtube.com/embed/3KUmHFU51NU
Ігрова індустрія останнім часом перебуває під тиском, що потребує покращення умов для гравців з обмеженими можливостями. За останні кілька років у гоночному симуляторі Forza Horizon 5 з’явилася функція мови жестів, у Last of Us Part II є режим для сліпих та глухих гравців, а у Just Dance є програма, яка підходить для гравців у інвалідних візках. Але вибір апаратного забезпечення для інвалідів невеликий і новий контролер Sony дозволить трохи ближче підійти до вирішення цієї проблеми.
«Я думаю, особливо якщо Ви молода людина, ігри є настільки важливою частиною популярної культури, що Ви соціально ізольовані або залишаєтеся позаду, якщо не можете брати участь у тому ж досвіді, який набувають ваші друзі чи однокласники, — заявив Елвін Деніел. — Ми побачили, що приносить радість гравцям, які раніше не могли грати».