Останній місяць року здебільшого підпорядкований ритму новорічно-різдвяних свят. Прокатники формують репертуар відповідно: побільше комедій, анімації та мелодрам — усе що завгодно, аби заманити в кінотеатри сімейну авдиторію; розваги потрібні й під час війни.
Є що запропонувати й українським режисерам, хай і небагато. У кримінальній комедії про відчайдушного фітнес-тренера «Пограбування по-українськи» (режисерка Аліна Бухтіярова) грають Остап Халавко, Даша Астаф’єва та Володимир Горянський, а в мелодрамі «Мій карпатський дідусь» (Заза Буадзе) Богдан Бенюк перевтілився у клоуна на пенсії в карпатському селі.
Що ж до закордонного репертуару, то тут поза конкуренцією — американське кіно. Голлівуду завжди є що запропонувати. Наприклад, шанувальники всесвіту коміксів «Марвел» можуть подивитися на спецефекти, а також на м’язи Джейсона Момоа в блокбастері «Аквамен і загублене королівство» (Джеймс Ван). Весь набір: боротьба різних підводних кланів, кровна помста, могутні магічні артефакти та доволі несподівана Ніколь Кідман.
«Аквамен і загублене королівство»
Якщо хочеться чогось інтелектуальнішого, то маємо нову роботу патріарха камерної комедії Вуді Аллена «Щасливий випадок». 88-річний режисер знову зняв фільм у своєму улюбленому Парижі та знову на тему адюльтеру. Красуня-буржуа Фанні одного ранку дорогою на роботу стикається зі шкільним знайомим Аланом, який одразу повідомляє дівчині, що колись був закоханий у неї. Фанні згадує свою бунтівну юність, оновлена дружба швидко переростає в роман. Зраджуваний чоловік починає підозрювати недобре; ба більше, в нього є свої методи, аби розібратися з легковажними коханцями.
«Щасливий випадок»
Якщо вас тішать жарти блискучого британського дуету Стівена Фрая та Г’ю Лорі або ви просто хочете знову почути голос доктора Хауса, то вам варто подивитися повнометражну анімацію «Кентервільський привид» (Роберт Чандлер, Кім Бьордон), де ці двоє озвучили головні чоловічі ролі. Це вже далеко не перша екранізація оповідання Оскара Вайльда, але принаймні з такими акторами озвучення вона точно не лишиться непоміченою.
Але, безумовно, головним гітом різдвяного місяця стане «Вонка» (Пол Кінґ). Заснований на персонажі з казки Роальда Даля «Чарлі й шоколадна фабрика», фільм розповідає історію про те, як винахідник, фокусник і кондитер став тим Віллі Вонкою, якого ми знаємо сьогодні. Це яскраве кіношоу, насичене музикою, танцями та вкрай колоритними персонажами, знайомить глядачів із молодим Віллі Вонкою, повним ідей і рішуче налаштованим змінити світ за допомогою шоколаду та справжнісінької магії.
Раніше вже виходили дві кіноверсії книжки — «Віллі Вонка й шоколадна фабрика» (1971) та «Чарлі й шоколадна фабрика» (2005), де Вонку, відповідно, грали Джин Вайлдер і Джонні Депп. Цього разу маємо приквел подій, описаний у повісті Даля, а головну роль виконує свіжа голлівудська зірка Тімоті Шаламе («Дюна», «Не дивіться вгору», «Французький вісник»). В акторському ансамблі загалом чимало відомих імен: Олівія Колман, Г’ю Ґрант, Саллі Гокінс, Ровен Аткінсон — тож повні зали гарантовано.
Навіть серед свята можна говорити про життя, любов і смерть. У грудні український глядач нарешті побачить у прокаті французьку судову драму «Анатомія падіння» (Жюстін Тріє), відзначену «Золотою пальмовою гілкою» на цьогорічному Каннському фестивалі. Головна героїня — німецька письменниця Сандра (Сандра Гюллер), яка живе зі своїм чоловіком Самуелем і сином Даніелем у віддаленому гірському шале у французьких Альпах. Коли Самуель гине після сімейної сварки, слідство не може визначити, чи це було самогубство, чи навмисне вбивство. Зрештою Сандру заарештовують, і суд починає в деталях розглядати її бурхливі сімейні стосунки та неоднозначну особистість.
«Анатомія падіння»
Жюстін Тріє тримає авдиторію в напрузі практично до самого кінця: в атмосфері підозр і неврозів дуже важко визначитися з повною певністю, вбивала письменниця свого чоловіка (котрий теж, до речі, намагався писати), чи ні. Цей фільм варто подивитись насамперед заради видатної, без перебільшень, роботи Сандри Гюллер — провідної німецької та європейської акторки.
Фото на головній: фільм «Вонка», режисер Пол Кінґ
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.