У 2023 році переважна більшість громадян споживала новини із соціальних мереж — 76%. «Телеграм» продовжує залишатися основною соцмережею для отримання новин під час війни. Про це під час презентації результатів щорічного дослідження USAID-Internews щодо споживання медіа «Українські медіа, ставлення та довіра у 2023 році» розповіла заступниця директорки Internews в Україні Оксана Майдан.
«Головний висновок, який ми отримали під час цього дослідження, — що українці значною мірою покладаються на телеграм-канали для отримання новин під час війни. У 2021 році лише 21% українців користувалися телеграмом для новин. Проте це число зросло до понад 60% після повномасштабного російського вторгнення. Цього року "Телеграм" продовжує бути основною соцмережею для отримання інформації, демонструючи значне зростання до 72%», — повідомила Оксана Майдан.
У межах дослідження у динаміці представлено, які соцмережі громадяни обирають для спілкування та отримання новин.
Пріоритетним для спілкування «Телеграм» виявився для 75% опитаних, за рік їх кількість зросла на 9%. Для отримання новин соцмережу використовує 72% опитаних, їх кількість за рік зросла на 12%.
«Фейсбук» для спілкування у 2023 році використовує 45% опитаних, у той час як у 2022му році ним користувався 51% респондентів. Для отримання новин соцмережу обирає 19%, торік їх кількість становила 25%.
У «Вайбері» спілкується 60% респондентів, за рік аудиторія зросла на 4%. Для отримання новин соцмережу використовує 15% респондентів, торік їх було 13%.
«Інстаграм» є пріоритетною соцмережею для спілкування для 37% опитаних, їх кількість за рік зросла на 4%. Новини з її допомогою отримує 10% опитаних, за рік їх кількість зросла на 2%.
Ще 32% респондентів використовують для спілкування відеоплатформу «Ютуб», проте їхня кількість за рік зменшилася на 2%. Частка респондетів, які отримують у соцмережі новини залишилася на тому ж рівні – 16%.
«ТікТок» для спілкування використовує 18% опитаних, їхня кількість за рік зросла на 4%. Кількість респондентів, які отримують новини у соцмережі зросла за рік з 1% до 5%.
У «ВотсАппі» спілкується 11% респондентів, торік їх було 9%. Отримують новини – 2%, торік був 1%.
Кількість респондентів, які спілкуються у соцмережі Х, котра раніше називалася «Твіттер» залишилася на рівні 4%. Отримує новини з допомогою соцмережі 2% респондентів, торік був 1%.
Дослідження «Ставлення населення до медіа та споживання різних типів медіа» було виконано дослідницькою компанією InMind з використанням кількісного та якісного методів збирання інформації.
Опитування проводилося з 28 липня по 28 серпня 2023 року в чотири етапи і включало в себе як загальнонаціональне опитування, так й інтерв’ю з окремими категоріями населення.
Загальнонаціональне опитування відбувалось шляхом особистого інтерв’ю (face-to-face) серед громадян віком від 18 до 65 років у місті Києві, Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Закарпатській, Івано-Франківській, Київській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській, Чернівецькій областях (у Миколаївській та Харківській областях — лише в м. Миколаїв та м. Харків). Особи, які виїхали за кордон, в опитуванні участь не брали. Загальна вибірка 3250 інтерв’ю, репрезентативна — 1534.
Похибка вибірки з імовірністю 0,95 не перевищує 2,5%.
Дослідження проводилось на замовлення міжнародної організації Internews, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Фото: Телеграм
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.