/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2Fa5acf017e0fe9bd663860c187a37fe40.jpg)
Ведучі телеканалів ICTV та СТБ пройшли національний тест з медіаграмотності
Журналіст та ведучий Факти. Спорт Андрій Ковальський, спеціальний кореспондент телеканалу ICTV, ведучий інформаційно-аналітичної програми Смотрите сами (Freeдом) Володимир Рунець, а також ведуча Вікна-новин на СТБ та телемарафону Єдині новини Яна Брензей 25 жовтня взяли участь у національному тесті з медіаграмотності.
Тест виявився не простим, проте важливим, адже інформація – це зброя, і від впливу фейків, маніпулятивних, емоційних заголовків і новин інколи й самі не застраховані, зізнаються ведучі.
– Звісно, я теж потрапляла на фейки. Наприклад, коли була стаття у дуже впливовому українському виданні із цитатою вченого, який говорив про те, що залишилося два роки до якогось глобального кліматичного катаклізму. Я тут зробила велику помилку, якої, я думаю, припускаються багато хто – я просто прочитала заголовок. Воно мені відклалося. Я потім ще своїй подрузі сказала, що переможемо війну, а потім нас ще доб’є клімат. А потім виявилося, що це дуже впливове видання, яке входить до білого списку Інституту масової інформації, якому можна довіряти, саме купилося на фейк, – розповіла Брензей.
– Тому треба завжди перевіряти інформацію, щонайменше два-три джерела. І бажано, щоб це були надійні та авторитетні, або ж офіційні джерела, – вважає Ковальський.
– Взагалі це таке питання гігієни – це як чистити зуби зранку. Все не ідеальне, і ми маємо розуміти, що Іживемо в неідеальному світі. Існують бактерії, тому ми чистимо зуби. Існує погана інформація, неперевірена, фейки, існує пропаганда, тому ми маємо вичищати свій інформаційний простір і перевіряти, що ми взагалі читаємо або дивимося, – додає Рунець.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2Fd4d55ebf80f8ba3e824692fd5d8477ff.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2Fa77ac5e20e7c80afe2c0ad570bcfcb97.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2F9b0ee6740aec135ffd88a51c13a5b78c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2Fd4d55ebf80f8ba3e824692fd5d8477ff.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2Fa77ac5e20e7c80afe2c0ad570bcfcb97.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2F9b0ee6740aec135ffd88a51c13a5b78c.jpg)
Цей проєкт другий рік поспіль проводить Міністерство культури та інформаційної політики України спільно з USAID, IREX та ПРООН в Україні в рамках глобального тижня медіаграмотності , який святкують у всьому світі 23-29 жовтня.
150 учасників тесту, які дадуть найбільшу кількість правильних відповідей, отримають корисні подарунки.
В ньому можуть брати участь усі охочі перевірити свій рівень медіаграмотності. Торік таких було 32 586, а 17 555 з них пройшли тест повністю.
Платформа для проходження тесту буде відкрита сьогодні чотири рази протягом 45 хвилин. Початок – о 10:00, 13:00, 17:00 та 21:00. Результат висвічується автоматично, а правильні відповіді будуть опубліковані 26 жовтня на сайті Фільтра.
Переможців тесту організатори оголосять 1 листопада у соцмережах та на сайті Фільтра, а також надішлють їм сповіщення на електронну пошту.

