/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F574fda6bb46a1fe066825f563a52cc2c.jpg)
Рецензія на фільм «Плазуни» / Reptile
29 вересня Netflix презентував чергову п’ятничну новинку: кримінально-детективний трилер «Плазуни», де Бенісіо дель Торо грає втомленого копа, який прагне знайти вбивцю молодої жінки. У цій рецензії розповідаємо, як проявляє себе у жанрі новачок Грант Сінгер та наскільки захопливо спостерігати за тутешнім розслідуванням.
Плюси:
розкішна похмура атмосфера, в міру захопливий сюжет, прекрасна робота Бенісіо дель Торо і гарна підтримка від акторів на другорядних ролях, чудова аудіовізуальна сторона
Мінуси:
очевидна затягнутість оповіді, і це головний недолік; не надто вражаюча детективна складова
«Плазуни» / Reptile
Жанр кримінальний трилер, детектив
Режисер Грант Сінгер
У ролях Бенісіо дель Торо, Джастін Тімберлейк, Алісія Сільверстоун, Майкл Пітт, Матильда Лутс
Прем’єра Netflix
Рік випуску 2023
Сайт IMDb
Вілл Грейді та Саммер Елсвік — молода пара закоханих, що зовсім не здається щасливою. Одного разу Вілл вертається додому та виявляє закривавлену мертву жінку, з тіла якої стирчить ніж. До розслідування цього жорстокого вбивства приступають місцеві детективи — помітно втомлений від життя Том Ніколс та його напарник Ден Клірі.
У поле зору поліціянтів потрапляють численні підозрювані — від колишнього бойфренда Саммер до одного божевільного, який звинувачує родину Грейді у смерті свого батька. Та під час слідства Ніколс приходить до страшних відкриттів та виявляє, що все набагато складніше та заплутаніше, ніж могло здатися.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F07697c53d3bab1edf8d721df377f7c81.jpg)
Раніше Грант Сінгер знімав собі гарні кліпи для The Weeknd, Skrillex, Аріани Гранде та інших зіркових виконавців, аж раптом вирішив податися у кіно, заручившись сценарною підтримкою Бенісіо дель Торо та Бенжаміна Брюера.
Приємно те, що Сінгер не пішов стопами умовного Майкла Бея та не поліз у гуркітливу блокбастерщину, а вирішив спробувати себе у жанрі куди більш вибагливому. І вдвічі приємно, що творіння дебютанта не позбавлене власного стилю.
Проблема в тому, що творці трохи не розрахували сили та дозволили собі більше маневрів, ніж того потребувала ситуація. Намагання Сінгера та компанії запропонувати щось більш складне, звивисте та заплутане в умовах, коли воно насправді таким не є, призводить до катастрофічної затягнутості оповіді. Та іноді простіше — не означає гірше.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fefd565ffc0a8c48697cf4eac8e0a959d.jpg)
Через явні перегини зі спробами у хитросплетіння сюжету, слідкувати за кожними наступними нюансами стає все важче і менш цікаво. Хоча, по ідеї, має бути наче навпаки.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F86c91eb0d9ed3004228689cfac3054fe.jpg)
Taras Paslavskyi
автор
Втім, навіть з урахуванням цього не скажеш, що фільм не годиться для перегляду. Нехай «Плазуни» лише намагаються здаватися чимось складнішим, ніж є, і не мають якоїсь видатної детективної інтриги, зате стрічка захоплює своєю моторошною, вкрай не затишною атмосферністю.
Її тягуча, некваплива оповідь поступово занурює, буквально затягує у свої нетрі і зовсім не поспішає відпускати. Цьому піддаєшся значно охочіше, аніж бажанню розібратися, хто там кого забив ножем і якими мотивами керувався.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F61d9d725be5ba0d442a49634b90655cd.jpg)
Сюжет зосереджується не тільки на розслідуванні, але й на особистості головного героя: його стосунках з дружиною, таємничому минулому, принциповій позиції дістатися правди та бажанні не відступати у найскрутніші моменти. І тут Бенісіо дель Торо виглядає просто чудово, а суцільна похмурість його детектива Ніколса була явно запозичена у його ж Алехандро з видатного «Сікаріо» Дені Вільнева.
Гарна партія, хоч і сильно другорядна, вийшла в Алісії Сільверстоун. Добре проявив себе Тімберлейк, який довів профпридатність ще у драмі «Паркер». А от Майкл Пітт виглядає приблизно так само шалено, як в «Останніх днях» Гаса Ван Сента, тільки замість кобейнівських світлих пасм розгулює з готичним темним волоссям.
З чим у «Плазунів» повний порядок, то це з візуальною складовою. Навмисно приглушені тона додають ще більше похмурості і теж працюють на загальну атмосферу. Розділення героїв у межах кадру, або, наприклад, великі плани облич дають підказки, на кого варто звернути особливу увагу. Робота з монтажем та звуком іноді припускає можливість застати глядача зненацька: різкі переходи можуть зійти за джампскейри — прийом, притаманний суто фільмам жахів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3329a54e97ad0b6ea3703b16ab75aa52.jpg)
Саме завдяки цьому в історію занурюєшся максимально, тож навіть найменш захопливі епізоди (а їх тут вистачає) минають майже безболісно і не псують загального враження.
Найбільшим же горором серед усіх цих загадкових обставин та зловісних підозрюваних бачиться проста і дохідлива метафора. Вона наочно показує, наскільки небезпечно знаходитись у середовищі, коли навколишні скидають шкіру та оголюють свою істинну натуру. Та чи нам з вами про це не знати, особливо, якщо мова йде про тих, хто знаходиться по сусідству.
Висновок:
Серед наявних у стрічці жанрів детектива та трилера останній виглядає переконливіше. Великої інтриги тут не вийшло, зате сюжет може запропонувати якісну атмосферність і кілька надзвичайно напружених моментів. Коли усе це підкріплюється філігранним технічним виконанням та гарними акторськими перфомансами, занурення в історію точно не виглядає даремним.

