Справа загальмувала? У прокуратурі дивно пояснили, чи покарають Ярославського за смертельну ДТП з його кортежем
Справа загальмувала? У прокуратурі дивно пояснили, чи покарають Ярославського за смертельну ДТП з його кортежем

Справа загальмувала? У прокуратурі дивно пояснили, чи покарають Ярославського за смертельну ДТП з його кортежем

Кортеж бізнесмена Олександра Ярославського ще на початку лютого 2022 року здійснив смертельну ДТП. Тоді загинув чоловік, його переїхали двічі, сам Ярославський заперечував, що перебував в авто під час аварії.

Відтоді минуло вже близько 18 місяців, а Нацполіція досі проводить досудове розслідування. Подробиці щодо слідства та етапу, на якому воно "загальмувало" повідомляє видання "Телеграф".

Видання направило офіційний запит в Офіс генерального прокурора України щодо смертельної ДТП за участі автомобіля з кортежу Ярославського. З відповіді ОГПУ випливає, що Головне слідче управління Національної поліції України досі здійснює досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом дорожньо-транспортної пригоди, яка сталася пізно ввечері 9 лютого 2022 року в районі 534 км + 200 м автодороги "Київ — Харків — Довжанський".

У тій аварії загинув чоловік: жертву переїхали двічі. При цьому сам Ярославський заперечував свою причетність до ДТП, провину на себе взяв один із працівників допоміжних служб компанії DCH, що належить бізнесмену.

Водночас, "Телеграф" з посиланням на власні джерела, близькі до розслідування, пише, що за кермом автомобіля, що збив чоловіка, з 90% вірогідністю був сам Ярославський. Він виїхав з країни ще до того, як його викликали на допит.

"Досудове розслідування триває. Повідомлення про підозру не здійснювалось. Досудове розслідування проводиться з дотриманням вимог статті 28 Кримінального процесуального кодексу України в частині дотримання розумних строків", — йдеться у відповіді ОГПУ на запит видання.

В Офісі генпрокурора також запевнили, що справа розслідується за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 135 (Завідоме залишення без допомоги особи, яка перебуває в небезпечному для життя стані) та ч. 2 ст. 286 Кримінального кодексу України (Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту). Перша стаття передбачає до 8 років позбавлення свободи, друга – до 8 років в'язниці з позбавленням водійського посвідчення

При цьому в ОГПУ відмовилися надати більш детальну інформацію щодо згаданої ДТП, пославшись на вимоги ч. 1 ст. 222 Кримінального процесуального кодексу України.

"Ними передбачено, що відомості досудового розслідування у конкретних кримінальних провадженнях належать до таємниці слідства і можуть бути розголошені лише з письмового дозволу слідчого або прокурора і в тому обсязі, в якому вони визнають можливим. Розголошення інформації належить до таємниці слідства", – заявили в ОГПУ.

Справа загальмувала? У прокуратурі дивно пояснили, чи покарають Ярославського за смертельну ДТП з його кортежем

"Телеграф" при цьому нагадав, що справи щодо кримінального проступку мають розслідуватися не довше шести місяців. На розслідування кримінальних проваджень щодо злочину невеликої або середньої тяжкості відводиться до року. А розслідування кримінальних проваджень щодо тяжких або особливо тяжких злочинів не може тривати довше 18 місяців згідно з чинним законодавством.

"Також де-юре діють такі строки давності для покарання обвинувачених. Два роки у разі вчинення кримінального проступку; п'ять років у разі вчинення нетяжкого злочину; сім років у разі вчинення тяжкого злочину; десять років у разі вчинення особливо тяжкого злочину", – зазначає видання.

Однак журналісти не змогли пригадати жодного випадку, коли би за ДТП в Україні покарали когось з олігархів чи членів їхніх сімей або впливових політиків. Приміром історія з сином нардепа від ОПЗЖ Нестора Шуфрича, який у 2017 році в Києві збив чоловіка, перебуваючи за кермом чужого Bentley, завдавши йому тяжкої закритої черепно-мозкової травми та переломів, завершилася для Шуфрича-молодшого роком умовного покарання. При цьому санкція статті передбачала від трьох до восьми років позбавлення волі.

Нагадаємо, 9 лютого 2022 року на трасі Чугуїв – Мартове сталася смертельна ДТП. Авто з кортежу Ярославського насмерть збило чоловіка: його переїхали двічі. Сам Ярославський заявив, що у час аварії спав удома, а у його компанії DCH заявили, що за кермом був водій однієї із допоміжних служб.

Втім, джерела OBOZREVATEL стверджували, що мобільний трафік Ярославського було зафіксовано на місці аварії, а мобільний трафік водія – ні.

Згодом стало відомо, що ДБР відкрило провадження через спробу фальшування справи про ДТП з кортежем Ярославського. Сам бізнесмен терміново виїхав з України, пояснивши поспіх тим, що "у дітей починаються канікули".

Згодом спалахнув скандал довола зникнення речей загиблого з моргу, які згодом повернули. А експерти, оглянувши авто, що збило людину, дійшли до висновку, що сліди ДТП намагалися приховати.

Сам Ярославський дивно прокоментував звинувачення у справі про ДТП: він видав, що манера проведення слідчих дій "дуже погано вписується у правове поле", а правоохоронні органи нібито демонструють "упереджене ставлення та подвійні стандарти" до справи про ДТП. 

У липні 2022 року бізнесменповернувся до України вперше після скандалу з аварією.

Тільки перевірена інформація у нас у Telegram-каналі Obozrevatel та Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader
loader