У Казахстані на кілька годин призупинили роботу «Яндекса»
У Казахстані на кілька годин призупинили роботу «Яндекса»

У Казахстані на кілька годин призупинили роботу «Яндекса»

Мінцифри Казахстану вимагає пояснень, як захищають персональні дані казахів.

У Казахстані сьогодні, 9 серпня, упродовж кількох годин не працював місцевий домен російського «Яндекса» — yandex.kz. Про це повідомило видання TengriNews.

У Міністерстві цифрового розвитку Казахстану пояснили, що робота доменного імені yandex.kz була призупинена через «розміщення інтернет-ресурсу на апаратно-програмних комплексах поза територією Казахстану».

Громадяни мали труднощі під час доступу до сервісів «Яндекса», включаючи пошуковик, сервіс таксі, електронну пошту. За даними порталу DownRadar, про це повідомляли мешканці Астани, Алмати, Актобе, Актау, Атирау, Караганди, Костаная, Павлодара, Петропавловська, Тараза, Уральська, Шимкента і Екібастуза.

Коли через кілька годин доступ відновився, Міністерство цифрового розвитку звернулося до громадян з інформацію з-приводу умов користування послугами компанії «Яндекс.Таксі».

«За даними інформаційних служб, казахстанська компанія "Яндекс.Таксі" заперечує інформацію про доступ російських спецслужб до даних своїх користувачів. У компанії відзначають, що законодавство Росії не поширюється на сервіс у Казахстані і на його користувачів, оскільки вони здійснюють поїздки та використовують додаток Дані, пов'язані з роботою сервісу в Казахстані, можуть бути запитані уповноваженими іноземними (у тому числі російськими) державними органами виключно через офіційний запит і лише в рамках встановлених міжнародних процедур», — повідомили у міністерстві.

Громадян Казахстану запевнили у праві обирати закордонні сервіси за власним волевиявленням, проте нагадали, що закон «Про оперативно-розшукову діяльність» дозволяє органам, уповноваженим здійснювати оперативно-розшукову діяльність, отримувати від організацій інформацію, яка може становити комерційну чи іншу таємницю. Подібні вимоги є у всіх країнах, у тому числі в Російській Федерації, зазначили у Мінцифри.

Щоб з’ясувати детальніше, як розпоряджаються даними казахів, Мінцифри скерувало запит до ТОВ «Яндекс» про надання розгорнутої інформації, з зазначенням місцезнаходження центрів обробки даних, заходів захисту персональних даних громадян Казахстану, що вживаються, та способу взаємодії з правоохоронними та спеціальними органами.

Нагадаємо, фінські та норвезькі регулятори заборонили російській технологічній групі «Яндекс» та її партнеру Ridetech International, що базується в Нідерландах, передачу до Росії персональних даних клієнтів, зібраних у цих країнах службою таксі Yango, оскільки відповідно до змін російського законодавства з вересня ФСБ може отримувати доступ до даних, опрацьовуваних технічною групою.

Фото: Switzerland Global Enterprise

Теги за темою
Казахстан ФСБ
Джерело матеріала
loader
loader