Україна має наполягати на відновленні судноплавства у Чорному морі відповідно до норм міжнародного права, а не погоджуватись на «угоди» з Росією, які залишать для неї можливість контролю над українським експортом. Таку думку в інтерв’ю виданню «Фокус» озвучив голова об’єднання «Укрметалургпром» Олександр Каленков.
«Нам треба відійти взагалі від слова "угода". Тому що ніяких угод не може бути з країною-терористом. Треба повертати все до міжнародного права. І зокрема треба відійти від слова "зернова", тому що морські шляхи потрібно відкрити для будь-якої цивільної продукції. Тобто, потрібно, щоб будь-яка продукція мала змогу як завозитися морем до України, так і вивозитися. Як я вже казав, це додаткові 18 мільярдів доларів на рік для України», - зазначив він.
На думку Каленкова, Україна може зняти питання про можливі перевезення військових вантажів, погодившись на перевірку суден. Однак такі дії мають супроводжуватися дзеркально такими ж перевірками і російських суден. «Потрібно, щоб була створена міжнародна комісія, і нехай така комісія перевіряє кожне судно Російської Федерації», - додав він.
Також важливо забезпечити безпечну торгівлю. Цього можна досягти за рахунок співпраці із західними партнерами щодо посилення української системи ППО та збільшення флоту мінних тральщиків.
Важливий і економічний аспект, а саме забезпечення страхування вантажних суден, переконаний експерт. «Зрозуміло, що вартість судна – від 20 до 75 млн доларів плюс 20-25 мільйонів доларів вартість товару, плюс страховка екіпажу. Повинні бути страхові компанії, які зможуть взяти на себе такі великі ризики. А вони зможуть їх взяти, якщо буде зрозумілий механізм перестрахування. Наші партнери могли б створити фонд, який би забезпечив можливість перестрахування вантажів, що йдуть Чорним морем», - сказав Каленков.
Він також нагадав про необхідність посилювати санкційний тиск та вводити тотальну заборону на морську торгівлю з Російською Федерацією.