На яких літаках тренуються астронавти NASA та чим ті відрізняються від бойових
На яких літаках тренуються астронавти NASA та чим ті відрізняються від бойових

На яких літаках тренуються астронавти NASA та чим ті відрізняються від бойових

За словами Хансена, на цьому літаку астронавти працюють в команді в умовах, ідентичних до умов на космічному кораблі. Чому це важливо?

У нас є дуже багато дивовижних тренажерів... Та жоден із яких нас не вб'є. А цей вб'є. І це одна з переваг саме цих тренувань, адже ми долаємо реальні ризики, готуючись до польоту в космос,
– пояснив Хансен.

Астронавт місії на Місяць Artemis 2 пояснив ризики польотів на надзвуковому літаку NASA

Нагадаймо, Artemis 2 стане першою за півстоліття місією на Місяць із людьми на борту. Член екіпажу Джеремі Хансен має значний наземний досвід, який може використати у місії. Зокрема, він керував графіком підготовки всього набору астронавтів 2017 року – вперше для канадця. Він також має тисячі годин, проведених у кабіні пілота на різних типах літаків. Але, власне, в космос Хансен ще не літав.

  • Уперше літати Хансен почав на планері – з канадськими повітряними курсантами у 16 років, а наступного року отримав ліцензію приватного пілота. Далі він закінчив Королівський військовий коледж.
  • Його льотний досвід – це пілотування CF-18 у двох ескадрильях тактичних винищувачів, роль офіцера з бойових операцій в операціях NORAD (Командування аерокосмічної оборони Північної Америки), великих навчаннях і льотних операціях в Арктиці тощо.


4 літаки Т-38 над ракетою-носієм Artemis 1 в серпні 2022 / Зображення NASA

Літак Т-38 заслужив повагу багатьох поколінь астронавтів. Ось один із відгуків:

Ви перебуваєте в незручній кабіні у шоломі та кисневій масці, перед вами десятки циферблатів, за якими слід стежити; звучить радіо, на багатьох каналах говорять одночасно, і треба постійно відфільтровувати те, що важливо, і приймати рішення, які можуть мати великий вплив. І жодного шансу натиснути кнопку паузи під час польоту.


Три Т-38 супроводжують космічний шатл "Ентерпрайз" 23 вересня 1977 / Зображення NASA

Компанія-виробник Northrop Grumman стверджує, що понад 72 тисячі пілотів Військово-повітряних сил США пройшли навчання на Т-38 відтоді, як він вперше зійшов з конвеєра в 1961 році. І хоча його виробляли лише до 1972, понад 500 літаків продовжують використовувати як у ВПС, так і в NASA. До слова:

  • Надзвуковий тренажер злітає зі швидкістю 1,6 Маха на висоту 12 кілометрів – значно вище, ніж літають комерційні лайнери. Що цікаво, бойові винищувачі швидші, але Т-38 напрочуд маневреніший.
  • Пілоти у ньому можуть витримувати в кабіні навантаження до 7 гравітацій (7g). Непідготовлена людина за таких обставин втрачає свідомість. Тим часом пілоти в епоху космічних човників спокійно літали щонайменше 15 годин на місяць, щоб набути майстерності.
Теги за темою
NASA
Джерело матеріала
loader
loader