Рада схвалила у другому читанні закон «Про рекламу»
Рада схвалила у другому читанні закон «Про рекламу»

Рада схвалила у другому читанні закон «Про рекламу»

Правки про лібералізацію реклами алкоголю не пройшли.

У вівторок, 30 травня, Верховна Рада схвалила у другому читанні закон «Про рекламу». Про це повідомив нардеп фракції «Голос» Ярослав Железняк.

«За» проголосували 298 нардепів. Закон входить до рекомендацій Єврокомісії, наданих Україні разом зі статусом кандидата на вступ до ЄС.

Як повідомив Железняк, з закону були прибрані правки про лібералізацію реклами алкоголю (№178, 179, 204 та 205).

«Але і була збита правка №174 про заборону викладки тютюнових виробів», — додав нардеп.

  • Читайте також: Микита Потураєв — про лібералізацію реклами алкоголю: Спонсорська реклама торгових марок в інтернеті — це пряма вимога директив ЄС

3 травня Верховна Рада проголосувала в першому читанні за законопроєкт № 9206 «Про рекламу». Таке рішення підтримали 320 народних депутатів.

Законопроєкт передбачає заборону будь-якої реклами резидентів країни-агресора, а також заборону вміщувати в рекламі дискримінаційні твердження або зображення, які розпалюють ненависть, ворожнечу чи жорстокість.

Також до Закону «Про рекламу» вносять такі зміни:

  • запроваджені чіткі критерії для ідентифікації реклами, яка потрапляє під юрисдикцію України;
  • уточнені вимоги до наявності необхідних ліцензій та дозволів на рекламовані товари та послуги;
  • удосконалено регулювання соціальної реклами, наприклад, допускається показ зброї, посилання на рекламодавця, якщо це державний орган або міжнародна організація;
  • спрощені правила переривання рекламою трансляції фільмів, програм новин і програм для дітей;
  • збільшені до 20% квоти реклами в аудіовізуальних медіа.

Крім того, законопроєкт передбачає доповнення статті 13 Закону «Про рекламу» положенням, відповідно до якого трансляція (ретрансляція) рекламних роликів і телепродажу, які містяться у програмах аудіальних чи аудіовізуальних медіа, що транслюються (ретранслюються) на територію України, дозволяється лише в разі, якщо за їх трансляцію (ретрансляцію) і телепродаж сплачено юридичній особі України, незалежно від способу здійснення трансляції (ретрансляції).

Законопроєкт № 9206 зареєстрували у Верховній Раді 18 квітня. 20 квітня парламентський комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики одноголосно рекомендував парламенту ухвалити його за основу в першому читанні року.

Авторами проєкту є члени комітету гуманітарної та інформаційної політики Микита Потураєв, Євгенія Кравчук та інші, а також народні депутати з інших парламентських фракцій і груп. У грудні 2022 року Микита Потураєв в інтерв’ю «Детектору медіа» повідомив, що перший драфт тексту законопроєкту вже готовий, нардепи працювали над ним паралельно із законом «Про медіа».

Раніше в ІМІ закликали змінити положення законопроєкту про розміщення реклами в медіа.

Фото А. Нестеренка/пресслужба Верховної Ради

Теги за темою
Верховна Рада
Джерело матеріала
loader
loader