Lloyd's Register (одна з найбільших міжнародних судноплавних класифікаційних асоціацій) повідомила індійській компанії Gatik Ship Management, що до 3 червня відкличе сертифікацію 21 судна.
Річ у тому, що Gatik стала основним перевізником російської нафти після початку війни в Україні, а минулого місяця спотові ціни на російську нафту піднялися вище 60 доларів за барель, і деякі керівники морських страхових компаній заявили, що вони бояться порушити правила санкцій, оскільки не можуть самостійно відстежувати вартість вантажів, повідомляє Reuters.
Компанія Lloyd's Register заявила, що «прагне сприяти дотриманню санкційних правил щодо торгівлі російською нафтою. За наявності доказів ми відкликаємо клас і послуги з будь-яких суден, які, на думку відповідних органів, порушують міжнародні санкції».
До того Gatik вже довелося знайти нові прапори для 36 своїх суден - їх було знято з реєстрації Міжнародним судновим реєстром Сент-Кітс і Невіс.
Але 11 суден Gatik, які вони розсекретили Lloyd's Register, були також сертифіковані Індійським регістром судноплавства (IRClass). Й він поки не коментує ситуацію. Також немає новин про відкликання сертифікації цією організацією. Всього IRClass сертифікувало 28 суден Gatik з понад 40 наявних.
Сама компанія Gatik, яка, згідно з базами даних судноплавства, базується в індійському місті Мумбаї, також не відповіла на електронні запити про коментарі.
За перші чотири місяці 2023 року Індія імпортувала 2,76 мільйона тонн російської нафти на суднах під управлінням Gatik, або 10% від загального обсягу російського імпорту, згідно з даними про прибуття танкерів і підрахунками Reuters.
За даними Refinitiv, близько 1,36 млн тонн російської нафти було призначено для прибуття в Індію в травні та червні на танкерах, пов'язаних з Gatik, хоча ці цифри були попередніми.