/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F107%2Ff6cbc8b15d29c9149aa0f755155b8c2d.jpg)
Депутати збираються значно збільшити штрафи для водіїв та карати пасажирів
У Верховній Раді України пропонують в декілька разів підвищити штрафи для водіїв та запровадити покарання для пасажирів.
TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
17 квітня у Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №9210, що передбачає посилення відповідальності за порушення правил безпечної експлуатації транспортних засобів. Автори документа посилаються на те, що однією з причин виникнення ДТП може бути керування автівками, які мають технічні несправності, самовільно чи технічно погано переобладнані, не відповідають технічним параметрам виробника. Хоча за офіційною статистикою Національної поліції частка таких випадків не перевищує 1% від загальної кількості аварій.
Законопроєктом передбачається зростання штрафу за керування автівками, які мають технічні несправності, самовільно чи технічно погано переобладнані, у 2,5 раза, тобто до 850 грн. Зараз він становить 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 340 грн. Таке саме порушення, але з використанням транспорту для перевезення пасажирів, вантажу або в іншій господарській діяльності, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1700 грн (замість 680 грн). За керування машиною без чинного сертифіката відповідності технічним нормам передбачено штраф у 850 грн.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F107%2Fda61ccbf32088e81947e2ab21b58bc03.jpg)
Також депутати хочуть заборонити експлуатацію транспортних засобів, ввезених з-за кордону, які не мають документів, що засвідчують відповідність авто вимогам технічних регламентів (від Євро-2 до Євро-6) та екологічних норм. Ввезення на митну територію України та перша державна реєстрація транспорту відбуватиметься лише після надання зазначених документів.
Крім того, законопроєктом пропонується запровадити покарання для пасажирів, які не використовують шоломи або ремені безпеки – штраф у сумі 510 грн (зараз відповідальність за непристебнутих пасажирів несуть виключно водії).
“Проєкт Закону не потребує проведення громадської антикорупційної та/або громадської антидискримінаційної експертизи”, – йдеться у Пояснювальній записці до законопроєкту.

