Українські експортери брухту чорних металів у березні 2023 року, за попередніми даними, вивезли до країн Євросоюзу близько 16,4 тис. т сировини, що на 8% більше порівняно з попереднім місяцем. Таким чином, експортери вкотре оновили історичний максимум на цьому експортному напрямі, який був зафіксований у лютому поточного року. Про це Бізнес-порталу UAprom повідомило джерело на ринку.
«У березні головним експортним напрямком українського металобрухту залишалася Польща, невеликі обсяги постачалися до Словаччини та Литви. При цьому зросло і середньодобове відвантаження до 0,53 тис. тонн на день порівняно з 0,5 тис. т у лютому. Тобто темпи зростання експорту не припиняються не зважаючи ні на що», - сказав один з учасників ринку.
За словами іншого джерела, знайомого з ситуацією, розпочате у березні розслідування ДБР щодо незаконних схем з видачі сертифікату походження EUR.1 на Волинській митниці лише незначно вплинуло на експорт металобрухту.
«Митники у Рівному та Львові продовжують "заплющувати очі" на надані експортерами фіктивні документи та видавати сертифікати, що дозволяють експортувати брухт з оплатою мита у розмірі 3 євро/т замість 180 євро. При цьому серед одержувачів українського металобрухту немає жодного меткомбінату, хоча з бюрократичного погляду EUR.1 має видаватися під постачання кінцевим споживачам», - зазначив він.
Нагадаємо, що у лютому 2023 року експорт брухту чорних металів з України до країн Євросоюзу досяг історичного максимуму, перевищивши показник 15 тис. т сировини. Згідно з заявою ОП «Укрметалургпром», падіння брухту спільно з величезним експортом брухту поставило металургійну галузь на межу катастрофи: дефіцит сировини за підсумками 1 кварталу становив 100 тис. т. За прогнозом «Укрметалургпрому», у 2 кварталі цей показник збільшуватиметься.
Читайте новини бізнесу та промисловості у Telegram-каналі UAprom