6-й Київський тиждень оголосив фестивальну програму «Історія української комедії»
6-й Київський тиждень оголосив фестивальну програму «Історія української комедії»

6-й Київський тиждень оголосив фестивальну програму «Історія української комедії»

6-й Київський тиждень оголосив фестивальну програму «Історія української комедії» - Фото 1
6-й Київський тиждень оголосив фестивальну програму «Історія української комедії» - Фото 2
Оприлюднення програми присвячене ювілею українського режисера та сценариста Миколи Шпиковського, чиє 125-річчя відзначається 25 серпня.
6-й Київський тиждень оголосив фестивальну програму «Історія української комедії» - Фото 3
6-й Київський тиждень оголосив фестивальну програму «Історія української комедії» - Фото 4

6-й Київський тиждень оголосив програму «Історія української комедії», яка охоплює шість гумористичних стрічок від 1929 до 1994 року, повідомила пресслужба фестивалю.

Оприлюднення програми присвячене ювілею українського режисера та сценариста Миколи Шпиковського, чиє 125-річчя відзначається 25 серпня. Фестивальна програма розпочнеться з його авантюрно-пригодницького роуд-муві «Шкурник» (1929). Фільм був заборонений одразу після виходу на екрани й перевідкритий «Довженко-Центром» у 2011-му. Події картини розгортаються під час громадянської війни в Україні, а її головний герой — чоловік «поза політикою», який почергово пристає то до червоних, то до білих, то до анархістів.

Також на фестивалі покажуть стрічку «Штепсель одружує Тарапуньку» (1957). Це напівавтобіографічна історія пригод двох фронтових друзів, які шукають творче вираження та особисте щастя.

Крім того, у програмі сатирична стрічка «За двома зайцями» (1961) за мотивами п'єси Михайла Старицького. Картина Віктора Іванова зображує абсурдний любовний трикутник, за яким стежить весь Поділ.

Ще одна культова комедія — «Пропала грамота» (1972) Бориса Івченка, де виконав одну з найбільш відомих своїх ролей Іван Миколайчук. Вільна екранізація однойменного оповідання Миколи Гоголя розповідає про карколомну подорож двох козаків до Петербурга.

«Вперед, за скарбами гетьмана» (1993), єдина стрічка режисера Вадима Кастеллі — суміш містики, шпигунського бойовика та фантасмагорії. Фільм розповідає про нащадка гетьмана Полуботка, який, дізнавшись про своє коріння, рушає за легендарним золотом, відправленим колись в Англію його знаменитим прадідом. Водночас чоловік стає ціллю для КДБ, вітчизняної мафії, КПРС і ЦРУ.

Завершальною в добірці стане розширена версія картини «Очікуючи вантаж на рейді Фучжоу біля пагоди» (1994) Михайла Іллєнка. Нащадка українців, які колись емігрували за океан, закидає в українське село, але він прагне возз'єднання зі своєю коханою. Сюжет є то поєднанням фольклору й демонології з фантастичними елементами та іронією, то пародією на спагеті-вестерни та пригодницькі фільми.

Загалом програма Київського тижня критики складатиметься з чотирьох секцій: окрім «Історії української комедії», це будуть хіти головних світових кінофестивалів, тематична ретроспектива культової кінокласики та програма «Фокус» – добірка нових картин з України та іншої фокусної країни, сформована селективною комісією кінокритиків обох країн.

Шостий Київський тиждень критики триватиме з 20 до 26 жовтня 2022 року. На цьогорічному постері події зображена Майя Дерен — уродженка Києва, яка в середині минулого століття започаткувала американський авангард у кіно.

Теги за темою
українське кіно
Джерело матеріала
loader
loader