Для кого іномовить марафон FREEДОМ
Для кого іномовить марафон FREEДОМ

Для кого іномовить марафон FREEДОМ

Для кого іномовить марафон FREEДОМ - Фото 1
Для кого іномовить марафон FREEДОМ - Фото 2
Олексій Мацука, шеф-редактор телеканалу українського іномовлення UA, для «Детектора медіа»
Для кого іномовить марафон FREEДОМ - Фото 3
Для кого іномовить марафон FREEДОМ - Фото 4

«Детектор медіа» протягом останнього часу опублікував декілька текстів наших оглядачів щодо контенту російськомовного каналу іномовлення FREEДОМ. Автори телекритичних колонок Андрій Люберець, Лариса Романюк, а також  автор моніторингу інформаційних каналів Ярослав Зубченко закидають FREEДОМу перш за все начебто невизначеність із цільовою аудиторією каналу. Мовляв, складається враження, що мовить канал не стільки для закордонної російськомовної аудиторії, скільки для російськомовних українців, зокрема й тих, хто живе в Україні. 

У відповідь на критику свій погляд на мовлення FREEДОМу нам надіслав шефредактор телеканалу українського іномовлення UA Олексій Мацука. Публікуємо текст Олексія без  редакційного редагування.

Чотири місяці тому розпочав мовлення марафон FREEДОМ — це щоденний телевізійний інформаційний проєкт, який виходить російською мовою в ефірі телеканалу українського іномовлення UA, що належить державному підприємству «Мультимедійна платформа іномовлення України» (ДП «МПІУ»). 

До виробництва контенту, окрім редакцій ДП «МПІУ», залучені також медіагрупи — «1+1», Starlight Media та «Інтер Медіа Груп» (до виходу з медіабізнеса Ріната Ахметова  — й медіагрупа «Україна»). Мета цього продукту — поширення українських наративів та правдивої інформації про перебіг справ у нашій країні російською мовою. 

Щодня на марафоні 17 годин прямого ефіру. Під час ефірів — інтерв'ю з експертами, стейкхолдерами, російськими опозиціонерами, свіжа аналітика та зведення з фронту. 

Увага до FREEДОМ збільшується щодня, в тому числі й на сайті «Детектор медіа», де я читаю щоденні огляди ефіру, а також виключно критичні матеріали у форматі особистої думки, на частину яких хочу відповісти цією колонкою. 

За чотири місяці роботи проєкту FREEДОМ (з 10 березня по 10 липня 2022 року) ми фіксуємо такі результати переглядів глядацької аудиторії на диджитал-майданчиках МПІУ та медіагруп: сумарна кількість переглядів трансляцій, сюжетів, окремих частин проєкту в диджиталі — 2 млрд 446 млн 129 тис. 840 переглядів.

Ми спостерігаємо глибоку залученість аудиторії, яка відбивається у глибині переглядів, лайках, коментарях та репостах контенту FREEДОМ. А окремі сюжети та інтерв'ю отримують 60% переглядів саме з російської території, що свідчить про потрапляння до запитів цільової аудиторії.

Контент марафону отримав понад 2,4 млрд переглядів за час своєї роботи. І це лише на наших диджитал-платформах та платформах медіагрупп. Ми фіксуємо використання контенту FREEДОМ на багатьох інших, у тому числі російських майданчиках. Висловлені в ефірі марафону заяви та думки часто стають популярними (вірусними), а сюжети потраплять у тренди російського ютуба. Це дуже легко перевіряється! 

Принципи редакторської роботи базуються на ретельних дослідженнях інформаційних операцій Росії, а також запитів російськомовної аудиторії на територіях колишнього Радянського Союзу, а також у ЄС. 

За минулий тиждень редакція помітила, що основні зусилля країни-агресорки були сконцентровані на просуванні повідомлень про «неефективність західних санкцій» та «нецільове використання західної зброї» в Україні. Ці повідомлення були оформлені російськими федеральними медіа з ознаками грубих порушень та мали ознаки частини спеціальної інформаційної операції (вигадані факти, інтерпретації замість точного інформування, велика кількість однакових публікацій в один і той самий час без зміни тексту тощо). Щоб пояснити аудиторіям, на які були направлені зазначені інформаційні атаки, ДП «МПІУ» присвятило цим темам такий контент: 

Тільки за минулий тиждень ми отримали охоплення за темами «санкції заходу працюють» та «західна зброя має виключно цільове використання» близько 3 млн переглядів серед цільової аудиторії. Так, це доводить правильність обраних методів роботи ДП «МПІУ» та марафону. 

Цілком очікувано, що саме на платформах українського іномовлення контент отримує найбільше охоплення всередині Росії. Є такі приклади:

На цьому скрині статистика відео, яке розповідає про перебіг війни в Україні. Легко помітити, що глядачі з території РФ складають 42%, Казахстану — 14,3%, Узбекистану — 8,7%. З України всього 6,3%, що підкреслює: проєкти ДП «МПІУ» працюють саме на закордонну аудиторію. 

Для кого іномовить марафон FREEДОМ - Фото 5

Інший приклад — пояснення радника голови ОПУ Михайла Подоляка в ефірі марафону також отримують найбільше переглядів серед аудиторії в Росії. 

Контент FREEДОМ б’є чітко в ціль, і у нас є багато прикладів, я можу їх наводити, але обмежусь додатковими двома, які вказують на те, що українське іномовлення — це дійсно ІНОмовлення. 

Існує багато інтерпретацій щодо роботи вітчизняного іновмовлення, але краще звертатись до першоджерел, яким виступаю я в цій колонці на «Детекторі медіа». Точним доказом ефективності залишаються цифри, тому наводжу лінки та статистику щодо переглядів  продуктів державного підприємства «МПІУ» за перше півріччя 2022 року: 

YouTube UATV channel:

2021 рік: 7,5 млн переглядів. 

2022 рік (січень — червень): 102,2 млн переглядів. 

Кількість підписників — 323 тис. людей. 

YouTube ТК «Дом»:

2021 рік: 19,8 млн переглядів. 

2022 рік (січень — червень): 29,8 млн переглядів. 

Кількість підписників — 243 тис. людей. 

YouTube UA English: 

2021 рік: 4,6 млн переглядів. 

2022 рік (січень — червень): 122 млн переглядів. 

Кількість підписників — 313 тис. людей. 

YouTube UA Arabic: 

2021 рік: 7,6 млн переглядів. 

2022 рік (січень — червень): 9,6 млн переглядів. 

Кількість підписників — 173 тис. людей. 

Facebook UATV: 

2021 рік: 284 тис. переглядів. 

2022 рік (січень — червень): 140,8 млн переглядів. 

Кількість підписників — 158 тис. людей.

Facebook ТК «Дом»:

2021 рік: 15,1 млн переглядів. 

2022 рік (січень — червень): 256,9 млн переглядів. 

Кількість підписників — 326 тис. людей. 

Facebook UA English: 

2021 рік: 1,1 млн переглядів. 

2022 рік (січень — червень): 12,8 млн переглядів. 

Кількість підписників — 85 тис. людей. 

Facebook UA Arabic: 

2021 рік: 6,7 млн переглядів. 

2022 рік (січень — червень): 3 млн переглядів. 

Кількість підписників — 224 тис. людей.

Щотижнева розсилка про роботу і марафону, й українського іномовлення та в цілому ДП «МПІУ» доступна для всіх охочих https://freedomweekly.substack.com/  

Звісно, що завжди є шляхи для покращення контенту в бік якості та охоплення необхідних аудиторій, саме тому редакції марафону завжди відкриті до пропозицій та нових ідей. 

Джерело матеріала
Згадувані персони
loader
loader