Стримінговий сервіс Spotify 30 січня вперше опублікував правила модерації контенту на платформі та анонсував оновлення, які стосуватимуться матеріалів про коронавірусну хворобу та інші захворювання. Це відбулося після бойкоту канадських виконавців Ніла Янга та Джоні Мітчелл, які виступили проти поширення фейків та дезінформації про COVID-19 на платформі.
Бойкот спричинив випуск найпопулярнішого подкасту на платформі The Joe Rogan Experience, американського коміка та ведучого Джо Рогана, у якому вірусолог-антивакцинатор Роберт Малоун висловив недоведені гіпотези про «безкорисність» вакцин проти коронавірусної хвороби.
Як пише CNBC, через цей подкаст Янг висунув Spotify ультиматум — видалити подкаст Рогана або його каталог музики. За пару днів Spotify почав видаляти пісні музиканта. На знак солідарності з Янгом, Джоні Мітчелл також вирішила видалити всю свою музику з сервісу.
Нині подкасти Джо Рогана прослухати неможливо.
Натомість деякі плейлисти з музикою Янга та Мітчелл програються.
Також до бойкоту Spotify через дезінформацію про COVID-19 приєднався музикант Нільс Лефгрен. Згодом дослідниця Брене Браун оголосила, що призупиняє публікацію своїх подкастів на платформі, однак причини такого рішення не уточнила. Принц Гаррі та його дружина Меган Маркл розкритикували Spotify та закликали зупинити поширення «дезінформації про COVID-19» на платформі, попри це, герцог та герцогиня Сассекські продовжуватимуть співпрацювати з компанією.
Генеральний директор та співзасновника Spotify Деніел Ек у відповідь на критику повідомив, що сервіс додасть спеціальні позначки до випусків подкастів, у яких обговорюватимуть COVID-19.
«Ми працюємо над додаванням позначки до кожного епізоду подкасту, який містять обговорення COVID-19. Це попередження направить слухачів до нашого спеціального центру COVID-19 — ресурсу, який надає легкий доступ до фактів, заснованих на даних, актуальної інформації, якою діляться вчені, лікарі, академіки та органи громадської охорони здоров'я по всьому світу, а також посилання на надійні джерела. Ці нові зусилля по боротьбі з дезінформацією будуть розповсюджені в країнах по всьому світу найближчими днями», — заявив він 30 січня та додав, що сервіс почне тестувати нові способи висвітлення Правил платформи для авторів і видавців.
Окрім цього, того ж дня Spotify вперше опублікував правила модерації контенту, зокрема, на платформі заборонено публікувати небезпечний, оманливий, конфіденційний та незаконний контент:
- про те, що СНІД, COVID-19, рак або інші серйозні захворювання, що загрожують життю, є обманом або несправжні;
- пропагування або припущення, що вакцини, схвалені місцевими органами охорони здоров’я, призначені для смерті;
- пропагування небезпечної або оманливої медичної інформації, яка може завдати шкоди або становить пряму загрозу громадському здоров’ю;
- заохочення людей навмисно заражатися COVID-19 з метою формування імунітету;
- пропагування або заохочення до самогубства та самоушкодження;
- підбурювання до нанесення фізичної шкоди чи насильства проти конкретної особи чи певної групи;
- пропагування або підтримка насильницьких екстремістських організацій;
- розпалювання ненависті до особи чи групи людей на основі раси, релігії, гендерної ідентичності, статі, етнічної приналежності, національності, сексуальної орієнтації, статусу ветерана, віку та інших характеристик, пов’язаних із системною дискримінацією чи маргіналізацією;
- незаконний продаж вогнепальної зброї;
- продаж нелегальних наркотиків;
- пропагування, заклики або сприяння сексуальному насильству або експлуатації дітей;
- пропагування актів сексуального насильства щодо дитини в обмін на гроші;
- фішинг, або пов’язані з цим спроби оманливо вимагати чи збирати конфіденційну інформацію;
- просування інвестиційних та фінансових шахрайств;
- пропагування відвертих зображень насильства, крові чи інших шокуючих зображень;
- пропагування жорстокого поводження з тваринами або катувань;
- порнографія чи візуальні зображення геніталій чи оголеного тіла, представлені з метою сексуального задоволення;
- контент, який порушує авторські права третіх сторін або торгових марок.
«Ми серйозно ставимося до цих рішень і враховуємо контекст, коли їх приймаємо. Порушення правил може призвести до видалення контенту, що порушує правила, із Spotify. Повторні чи грубі порушення можуть призвести до призупинення та/або припинення дії облікових записів», — повідомили на сервісі.
Повідомити про проблему на платформі можна тут.
Нагадаємо, у квітні 2021 року Spotify не видалив епізод подкасту Джо Рогана, автора шоу The Joe Rogan Experience, у якому він припустив, що здоровим молодим людям не потрібна вакцина від COVID-19. Водночас медики, які борються зі всесвітньою пандемією, вважають, що для подолання коронвірусної хвороюи, вакцинація має бути масовою.
Фото: Alexander Shatov / Unsplash