StarlightMedia та Український Жіночий Конгрес розроблять рекомендації щодо висвітлення діяльності політикинь та експерток в медіа
StarlightMedia та Український Жіночий Конгрес розроблять рекомендації щодо висвітлення діяльності політикинь та експерток в медіа

StarlightMedia та Український Жіночий Конгрес розроблять рекомендації щодо висвітлення діяльності політикинь та експерток в медіа

StarlightMedia та Український Жіночий Конгрес розроблять рекомендації щодо висвітлення діяльності політикинь та експерток в медіа - Фото 1
Згідно опитування компаній, найбільші прояви дискримінації у матеріалах ЗМІ медійники/медійниці віднесли лукізм та об’єктивацію політикинь.
StarlightMedia та Український Жіночий Конгрес розроблять рекомендації щодо висвітлення діяльності політикинь та експерток в медіа - Фото 2

Український Жіночий Конгрес та StarlightMedia завершили опитування щодо якості представництва та висвітлення професійної діяльності політикинь та експерток в медіа. Про це повідомоляє пресслужба медіагрупи

Опитування проводилось протягом двох тижнів у листопаді-грудні та охоплювало анкетування політикинь, експерток та працівників/працівниць ЗМІ. Ключовими питаннями стали: розповсюдженість дискримінації, форм її прояву та шляхи до покращення якості представництва та висвітлення діяльності жінок у суспільно-політичних матеріалах медіа. До опитування долучились близько 70 політикинь та медійників/медійниць, які працюють на національному та регіональному рівнях.

Як повідомляє медіагрупа, результати опитування підтвердили актуальність проблеми дискримінації щодо висвітлення політичної та експертної діяльності жінок. Так, на особистому досвіді з нею зіштовхувалися більше третини політикинь та експерток. Більш ніж половина працівників/працівниць медіа редакцій підтвердили, що помічали дискримінаційну складову у матеріалах ЗМІ. Обидві групи опитаних відмітили, що за їх спостереженнями, проблема більш розповсюджена в онлайн-медіа.

До найбільш розповсюджених проявів дискримінації у матеріалах ЗМІ медійники/медійниці віднесли лукізм та об’єктивацію політикинь. Так, серед наведених прикладів – матеріали про стиль одягу, красу політикинь, рейтинги їх привабливості та нівелювання їх професійного досвіду/експертизи посиланням до зовнішності або сімейних зв’язків. Таку ж проблематику вбачають і самі політикині та експертки. Так майже половина опитаних зіштовхувались з оцінками зовнішності, питань щодо стилю, макіяжу, процедур догляду при висвітленні своєї діяльності. Більше третини вважають, що їм були адресовані питання як до дружини/матері, а не як до професіоналки та відчували сумніви з боку ЗМІ щодо реалістичності їх досягнень (припущення щодо впливових стосунків/оцінка зовнішності). До поширених також були віднесені – зменшувально-пестливі звернення  або швидкий перехід на «ти» та сексистські жарти.

Серед ключових причин недостатньої представленості жінок-політикинь та експерток в ЗМІ, медійники/ці назвали: недостатню кількість жінок безпосередньо у політиці та експертній діяльності й у напрацьованих редакцією постійних контактах (вказали більш ніж половина опитаних). Більше третини учасників відмітили негативний вплив відсутності редакційного/журналістського фокуса на цю тему. До 5-ки названих проблем також потрапили: гірша реакція глядацької/читацької аудиторії та менша впізнаваність/популярність політикинь та експерток.

Загалом, під час опитування було зібрано понад 40 ідей щодо покращення якості представництва та висвітлення політикинь та експерток в медіа. Найчастіше опитувані звертали увагу на: необхідність розробки редакційних правил щодо гендерно чутливого висвітлення суспільно-політичних процесів, наявність стимулів до їх виконання та публічних редакційних заяв на підтримку гендерної рівності.

«Розробка таких рекомендацій, що можуть допомогти редакціям у роботі та недискримінаційному представленні політичної та експертної діяльності жінок наступний етап проєкту. Організатори опитування Український Жіночий Конгрес та StarlightMedia анонсують, що до нього буде запрошено ширше коло партнерів та експертів/експерток. Принцип збалансованої участі як самих медійників/медійниць, так і експертів/експерток з теми гендерної рівності, залишається ключовим», - йдеться у повідомленні StarlightMedia.

Нагадаємо, у травні Нацрада провела моніторинг рекламних роликів на предмет гендерної рівності, і зафіксувала гендерний дисбаланс.

Теги за темою
опитування
Джерело матеріала
loader
loader