"Укрзалізниця" завершує рік з прибутком завдяки ряду системних змін, які були впроваджені антикризовим менеджментом в 2021 році.
Про це на своїй сторінці в Facebook написав міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
"За короткий час нашій команді вдалося відновити фінансову стійкість компанії і показати перші результати "Великого будівництва" на залізниці. Електрифіковано перші з десятка запланованих маршрутів, нові поїзди курсують на півдні та сході, проектуються станції Київського приміського експресу, нові гілки та маршрути", - написав міністр.
За його словами, відразу після призначення міністром у травні 2021 року він зайнявся вивченням проблем "УЗ".
"Навіть перших тижнів на посаді було достатньо, щоб оцінити глибину кризи, в якій знаходилася залізниця. Останньою краплею стала звістка про сплату менеджментом Укрзалізниці боргів Ощадбанку Росії в повному обсязі, без оскаржень в суді, без істотних торгів або реструктуризації. Тоді ми отримали рішення РНБО, запровадили антикризовий штаб на базі Міністерства – для того, щоб запобігти катастрофі", - нагадав Кубраков.
Міністр підкреслив, що запобігти дефолту і зупинку стратегічної Державної компанії дозволили ряд управлінських рішень. Зокрема, мова йде про усунення компаній-посередників, через які ціни на електроенергію для УЗ були завищені.
"Завдяки рішенню уряду, УЗ отримала можливість закуповувати електроенергію безпосередньо у виробника - Енергоатому. Перший укладений контракт за новими правилами дозволив УЗ заощадити понад 4 млрд. грн.",- написав Кубраков.
Також, за словами міністра, стабілізації сприяло підвищення тарифів на вантажні перевезення.
"Історично найвища ставка на перевезення дозволила УЗ отримати додаткові 2 млрд грн в цьому році і ще 12 в наступному. Це рішення було непопулярним, його намагалися оскаржити в судах, але системний бізнес розуміє – підвищення тарифів необхідно для того, щоб Укрзалізниця мала ресурси на відновлення", - зазначив керівник Мінінфраструктури.
"Майже половина залізничних доріг має прострочені ремонтні терміни, середній вік вантажних вагонів - 29 років. Без капітальних інвестицій залізниця стане ще повільніше, небезпечніше, а згодом і не потрібною ні бізнесу, ні державі", - додав він.
Третім фактором стабілізації ситуації на "УЗ" стало дотримання принципів OECD в питаннях корпоративного управління.
"Реформа корпоративного управління є ключем до системної та злагодженої роботи стратегічної Державної компанії. Як і менеджмент компанії, так і наглядова рада повинні складатися з професіоналів, які працюють за певними КРІ, бути політично незалежними і ставити інтереси компанії і держави понад усе", - упевнений міністр.
Він нагадав, що після закінчення терміну повноважень попереднього складу Наглядової ради МІУ був оголошений новий конкурс, який проходить з дотриманням всіх правил і процедур.
"Вже найближчим часом очікую початок роботи повноцінної Наглядової ради, яка запустить процес відбору правління", - написав він.
"УЗ вдалося зупинити за крок від прірви, більше того - закладено фундамент до системного оновлення, як інфраструктури, так і рухомого складу. Це командний результат, який ще раз підтверджує, що ми на вірному шляху", - резюмував Кубраков.
Раніше ЗМІ опублікувавши дані тимчасової слідчої комісії ВР з питань розслідування зловживань попереднього менеджменту "УЗ", згідно з якими в 2021 році компанія могла отримати 8 млрд грн збитку.