Після пандемії та пов'язаних з нею обмежень, будівництво доріг та ремонт інфраструктури – друга за значенням подія в житті українських громадян, яка запам'ятається їм найбільше у 2021 році.Про це пише видання "Фокус" із посиланням на опитування, проведене на замовлення Українського інституту майбутнього."При цьому, відповідаючи на питання про досягнення української влади, 40% назвали "Велике будівництво" ключовим успіхом. Це навіть більше, ніж категорія "жодних досягнень не було" (трохи більше третини опитаних вважає саме так). На другому місці з великим відривом – вакцинація (її вважають успіхом лише 12% населення)", – додають автори.На думку журналістів, "Велике будівництво" зберегло лідерські позиції серед важливих для українців реформ Володимира Зеленського на тлі загального погіршення економічної ситуації, розквіту корупції у державних органах та зниження загальної задоволеності громадян своїм рівнем життя.Крім дорожнього будівництва, серед досягнень влади в 2009 році респонденти називали розвиток цифрових послуг та додатки "Дія" (6%), зміцнення обороноздатності країни та реконструкцію об'єктів інфраструктури (аеропортів, вокзалів тощо) – по 4%, боротьбу з корупцією та олігархами, а також відкриття ринку землі – по 3%.Видання зазначає, що в переліку "провалів" органів влади будівництво доріг, шкіл, мостів та дитячих садків назвали лише 3% опитаних. Тоді як невдалу боротьбу з корупцією "провалом" вважають 24% населення, підвищення тарифів на комунальні послуги – 20%, процес вакцинації та відсутність прогресу в мирному процесі на Донбасі – по 14%."Велике будівництво", на яке за 2020–2021 роки витрачено близько $10 млрд коштів платників податків, не перший рік виходить до переліку ключових подій за підсумками року в країні. Наприклад, у 2020 році, за результатами опитування, проведеного КМІС та Фондом Демократичні ініціативи, саме програму президента назвали подією року 11,3% опитаних, при цьому 93% з них сказали, що вважають її позитивною подією", - йдеться в матеріалі.Видання нагадує, що, за оцінками експертів Київської школи економіки, позитивний ефект від "Великого будівництва" у 2020 році становив близько 1,5% додаткового зростання ВВП, програма стала одним із факторів зростання для економіки в умовах жорстких локдаунів та пандемії. Соціальний ефект становив щонайменше 200 тис. додаткових робочих місць.Наприкінці 2020 року економісти Ukraine Economic Outlook підтвердили, що саме "Велике будівництво" фактично врятувало країну від економічного провалу у такий важкий рік. "При середньому життєвому циклі дорожньої інфраструктури в 10-15 років позитивна віддача від інвестицій у дорожнє будівництво за 2020 рік зберігатиметься аналогічний період часу. Що є тим довгостроковим компенсатором нарощування антикризових держвитрат і стимулом економічного зростання", — зазначили тоді експерти.Аналогічного впливу "Великого будівництва" варто очікувати за підсумками 2021 року.За даними Мінінфраструктури, у планах "Великого будівництва" до 2024 року також будівництво 500 км велодоріжок у найбільших агломераціях країни та туристичних центрах. Серед основних проектів, які планується реалізувати у найближчі три роки – будівництво Київської обхідної дороги, ремонт траси М-05 Київ – Одеса, М-14 Одеса – Миколаїв – Херсон, М-24 Мукачеве – Берегове – Лужанка (кордон з Угорщиною), Н-08 Бориспіль – Переяслав, а також обхід Чернівців та концесійна дорога Краківець – Львів – Броди – Рівне.