Списання вантажних вагонів за віком порушує європейські зобов’язання Укрзалізниці – ВАР
Списання вантажних вагонів за віком порушує європейські зобов’язання Укрзалізниці – ВАР

Списання вантажних вагонів за віком порушує європейські зобов’язання Укрзалізниці – ВАР

Проєкт Міністерства інфраструктури щодо обмеження експлуатації вантажних вагонів за віком вимиває кошти з реального сектору економіки, заганяє Укрзалізницю у багатомільярдні борги та порушує європейські зобов’язання України, тому не може бути ухвалений у нинішній редакції.

Підпишіться на Знай у Google News! Тільки найяскравіші новини!

Підписатися

Те, що парк вантажних вагонів потрібно оновлювати, зрозуміло, підкреслив він. Однак для цього варто скористатися світовим досвідом.

«В США та країнах ЄС практикують інший підхід: контролюють технічний стан вагонів. А списують їх тоді, коли належний ремонт стає технічно неможливим або фінансово недоцільним», - пояснив він.

На його переконання, в "Укрзалізниці" є інші нагальні проблеми, вирішення яких потребує фінансування. І передусім це стан залізничних колій. За інформацією УЗ, наразі капітального ремонту потребує 25% головних залізничних колій, а реконструкції — ще 10%. Проте за 9 місяців 2021 року було відремонтовано та реконструйовано менше 1% від загальної довжини головних колій. Також на 96% зношений локомотивний парк. Але грошей на оновлення у компанії немає.

«Економічний стан «Укрзалізниці» жахливий. За перше півріччя 2021 року її збиток склав 1,4 млрд грн, накопичений збиток досяг 51 млрд грн, а обсяг залучених кредитів — 34,8 млрд грн», - вказує експерт.

Якщо купувати нові вагони за рахунок кредитів під 12% річних, як це пропонує "Укрзалізниця", то це обійдеться УЗ в 3 млрд збитків щороку, порахував Соколов.

«Така оборудка принесе «Укрзалізниці» мінімум 6% збитку від суми залучених коштів. При розмірі кредиту у 50 млрд грн - це 3 млрд грн на рік. Про ремонт колій і купівлю нових локомотивів доведеться забути надовго – як мінімум, доки держава не погасить борги "Укрзалізниці" за рахунок усіх українців. А це означає ще одну неминучу кризу через аварійний стан колій та локомотивів», - наголосив Соколов.

Крім того, він нагадав, що Україна має зобов’язання, взяті в рамках Угоди про асоціацію з ЄС: згідно з ними, "Укрзалізницю" мають розділити на оператора інфраструктури, який залишиться державним, та операторів перевезень, які мають бути приватними.

«Або в МІУ вирішили відмовитися від наших єврозобов’язань, або нам пропонують за державний кошт створити величезний парк нових вагонів, які практично відразу будуть приватизовані. А хто на цьому збагатиться, — це питання, відповіді на яке поки немає», - резюмував Соколов.

Як відомо, МІУ в рамках проекту «Велико будівництво на УЗ» ініціювало списання вантажних вагонів за віком, і будівництва нових на українських вагонобудівних заводах. Вартість проекту становить понад 100 мільярдів гривень. Проти списання вагонів виступили понад 200 українських компаній та асоціацій: вони підписали «Антимеморандум» і закликали владу не допустити списання вагонів, адже через цей проєкт бізнес та УЗ втратять мільярди, а зароблять на ньому лише декілька людей-власників вагонобудівних заводів.

Раніше народний депутат, член ТСК по УЗ Костянтин Бондарєв направив депутатське звернення до голови ТСК по УЗ Юлії Гришиної з проханням розглянути ініціативу щодо списання вагонів на черговому засіданні ТСК, адже цей проєкт МІУ може нанести УЗ колосальних збитків, та поставити під загрозу існування стратегічного підприємства.

Джерело матеріала
loader
loader