Десятки тисяч українців утратили роботу через завезення вагонів із Росії
Десятки тисяч українців утратили роботу через завезення вагонів із Росії

Десятки тисяч українців утратили роботу через завезення вагонів із Росії

Завезення в Україну зношених та списаних вантажних вагонів із Росії призвело до колапсу українського вагонобудування, однієї з найважливіших галузей промисловості.Усе почалося у 2016 року, коли в Росії було ухвалено наказ про списання вагонів з перевищеним терміном нормативної експлуатації, на яку дається гарантія заводу-виробника. Про це заявив генеральний директор Кременчуцького сталеливарного заводу Ростислав Дубров, виступаючи на KUKHAR Discussion Court."Це було зроблено зрозуміло для чого – це державні інтереси, Росія підтримує свою вагонобудівну галузь", – пояснив Дубров.Після цього кілька великих українських компаній купили у Росії понад 30 тис. старих списаних вагонів."А українські підприємства за цей період (2016-2020 рр.) виробляють 35 тис. вагонів – за 5 років. Причиною падіння виробництва є захід цих старих вагонів", - наголосив він.Директор КСЗ нагадав, що у 2011-2012 роках випускалося 50 тис. вагонів на рік. У січні-вересні поточного року виробництво вантажних вагонів в Україні становило лише 1394 од."Чим це загрожує галузі? Насамперед втратою кадрів. На 66% скоротилася кількість працюючих порівняно з 2011-2012 рр. Причому йдуть насамперед ті, хто в змозі змінити професію. Цілі покоління, цілі династії, які працювали на вагонобудівних заводах України – вони сьогодні перериваються", - сказав директор КСЗ.За його словами, зараз на вагонобудівних заводах працюють або пенсіонери, або люди передпенсійного віку, але можливість відновити кадровий потенціал є."У нас є рік. Через рік навіть ці люди, хто сьогодні працює – втратять упевненість, що щось може змінитися", – заявив директор КСЗ.На його думку, реанімувати галузь можна шляхом ухвалення в Україні аналогічного наказу про списання старих вагонів та за рахунок виконання президентської програми "Велике будівництво: Нова українська залізниця"."Ми сьогодні просто кричимо, що ця програма потрібна, інакше ми втратимо цю галузь і Україна стане повністю залежною від сусідів. Тому що ніхто в Європі, Америці чи Китаї не виробляє вагони за українським стандартом. У нас свій стандарт 1520 і український вагон виробляється в рамках цієї стандартизації", - сказав директор КСЗ.Міністерство інфраструктури спільно з УЗ планує запустити програму поступового обмеження терміну експлуатації вагонів та будівництва нових вагонів замість списаних. З цією метою Мінінфраструктури розробило і опублікувало проект наказу про порядок списання зношених вагонів.Кабінет міністрів дозволиввикористовувати приватні локомотиви на залізниці. Залучення потягів недержавних компаній дозволить частково вирішити питання дефіциту рухомого складу в Укрзалізниці.

Джерело матеріала
loader
loader