IFC та ЄБРР допоможуть підготувати договірну базу для концесії порту Чорноморська
IFC та ЄБРР допоможуть підготувати договірну базу для концесії порту Чорноморська

IFC та ЄБРР допоможуть підготувати договірну базу для концесії порту Чорноморська

Інвестиції від приватного сектору та модернізація порту «Чорноморськ», одного з найбільших портів у Чорноморському регіоні, можуть збільшити експортно-імпортну потужність України та підвищити торгову конкурентоздатність країни.

Про це повідомляє прес-служба Міжнародної фінансової корпорації (IFC).

«IFC та Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) у партнерстві з Глобальним інфраструктурним фондом (GIF) співпрацюватимуть з Міністерством інфраструктури та Адміністрацію морських портів України в структуруванні та проведенні конкурсу на реалізацію державно-приватного партнерства (ДПП) для модернізації порту „Чорноморськ“», — йдеться в повідомленні.

Зазначається, що IFC та ЄБРР допоможуть уряду підготувати всебічну договірну базу, визначити конкурсні критерії та правила проведення торгів, а також налагодити зв'язки та провести переговори з потенційними інвесторами до моменту комерційного закриття транзакцій.

«Робота з інвесторами — у фокусі нашої діяльності для розвитку портів. Наші партнери IFC та ЄБРР надають всебічну підтримку цього процесу. Чорноморський порт — третій за обсягами перевалки вантажів в Україні, відповідно, цей концесійний проєкт є особливо важливим», — розповів Олександр Кубраков, міністр інфраструктури України.

Крім того, концесія Чорноморського контейнерного терміналу та залізнично-поромного комплексу допоможе модернізувати існуючі активи терміналу, покращити та оптимізувати його експлуатацію, та розробити додаткові послуги для перевізників та власників вантажу. Зважаючи на те, що Чорноморськ є одним з найбільших морських терміналів в Україні, його оновлені потужності підвищать конкурентоздатність країни та допоможуть залучити провідних міжнародних морських перевізників за рахунок оптимізованої логістики вантажоперевезень та вищої якості обслуговування.

«Майбутня концесія портових терміналів Чорноморська є величезним кроком на шляху розвитку портової галузі України, яка стимулюватиме економічне зростання України та підвищуватиме її конкурентоспроможність на світовому ринку. Модернізація порту Чорноморська, поряд з успіхом концесій у портах Херсона та „Ольвія“, дасть поштовх подальшій трансформації сектору за підтримки приватного сектору», — коментує Мехіта Силла, менеджер програм державно-приватного партнерства в Європі.

Підкреслимо, що за даними Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, у 2020 році обсяг національного експорту досяг $47 мільярдів, а імпорту — $57 мільярдів, при цьому велика частина транспорту товарів була відвантажена саме через порти. Враховуючи, що порти використовують лише частину своєї потужності, уряд планує подвоїти обсяги вантажообігу в морських портах до 2038 року. Модернізація інфраструктури в порту Чорноморська разом із портами Херсона та «Ольвія» відіграють ключову роль у досягненні країною цієї цілі.

Додамо, що проект «Чорноморська» є наступним проектом після двох нещодавніх успішних тендерів у галузі морської інфраструктури країни. У 2020 році IFC у партнерстві з ЄБРР та Глобальним інфраструктурним фондом, мультидонорським фондом, що займається розвитком державно-приватних партнерств, підтримала Міністерство інфраструктури України в структуруванні концесій у портах Херсона та «Ольвія», чорноморських портах середнього розміру.

«На додаток до морської інфраструктури, IFC аналізує можливості для реалізації ДПП в автодорожньому, залізничному, енергетичному секторах та секторі охорони здоров'я з метою збільшення обсягу приватних інвестицій та прискорення темпів економічного зростання країни», — підсумували у корпорації.

Нагадаємо, порт «Ніка-Тера» прийняв суховантаж з рекордною довжиною.

Джерело матеріала
loader
loader