Інвестиції від приватного сектору та модернізація порту «Чорноморськ», одного з найбільших портів у Чорноморському регіоні, можуть збільшити експортно-імпортну потужність України та підвищити торгову конкурентоздатність країни.
Про це повідомляє прес-служба Міжнародної фінансової корпорації (IFC).
«IFC та Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) у партнерстві з Глобальним інфраструктурним фондом (GIF) співпрацюватимуть з Міністерством інфраструктури та Адміністрацію морських портів України в структуруванні та проведенні конкурсу на реалізацію державно-приватного партнерства (ДПП) для модернізації порту „Чорноморськ“», — йдеться в повідомленні.
Зазначається, що IFC та ЄБРР допоможуть уряду підготувати всебічну договірну базу, визначити конкурсні критерії та правила проведення торгів, а також налагодити зв'язки та провести переговори з потенційними інвесторами до моменту комерційного закриття транзакцій.
«Робота з інвесторами — у фокусі нашої діяльності для розвитку портів. Наші партнери IFC та ЄБРР надають всебічну підтримку цього процесу. Чорноморський порт — третій за обсягами перевалки вантажів в Україні, відповідно, цей концесійний проєкт є особливо важливим», — розповів Олександр Кубраков, міністр інфраструктури України.
Крім того, концесія Чорноморського контейнерного терміналу та залізнично-поромного комплексу допоможе модернізувати існуючі активи терміналу, покращити та оптимізувати його експлуатацію, та розробити додаткові послуги для перевізників та власників вантажу. Зважаючи на те, що Чорноморськ є одним з найбільших морських терміналів в Україні, його оновлені потужності підвищать конкурентоздатність країни та допоможуть залучити провідних міжнародних морських перевізників за рахунок оптимізованої логістики вантажоперевезень та вищої якості обслуговування.
«Майбутня концесія портових терміналів Чорноморська є величезним кроком на шляху розвитку портової галузі України, яка стимулюватиме економічне зростання України та підвищуватиме її конкурентоспроможність на світовому ринку. Модернізація порту Чорноморська, поряд з успіхом концесій у портах Херсона та „Ольвія“, дасть поштовх подальшій трансформації сектору за підтримки приватного сектору», — коментує Мехіта Силла, менеджер програм державно-приватного партнерства в Європі.
Підкреслимо, що за даними Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, у 2020 році обсяг національного експорту досяг $47 мільярдів, а імпорту — $57 мільярдів, при цьому велика частина транспорту товарів була відвантажена саме через порти. Враховуючи, що порти використовують лише частину своєї потужності, уряд планує подвоїти обсяги вантажообігу в морських портах до 2038 року. Модернізація інфраструктури в порту Чорноморська разом із портами Херсона та «Ольвія» відіграють ключову роль у досягненні країною цієї цілі.
Додамо, що проект «Чорноморська» є наступним проектом після двох нещодавніх успішних тендерів у галузі морської інфраструктури країни. У 2020 році IFC у партнерстві з ЄБРР та Глобальним інфраструктурним фондом, мультидонорським фондом, що займається розвитком державно-приватних партнерств, підтримала Міністерство інфраструктури України в структуруванні концесій у портах Херсона та «Ольвія», чорноморських портах середнього розміру.
«На додаток до морської інфраструктури, IFC аналізує можливості для реалізації ДПП в автодорожньому, залізничному, енергетичному секторах та секторі охорони здоров'я з метою збільшення обсягу приватних інвестицій та прискорення темпів економічного зростання країни», — підсумували у корпорації.
Нагадаємо, порт «Ніка-Тера» прийняв суховантаж з рекордною довжиною.