"Нова пошта" розцінює дію контролювального органу як маніпуляцію держави своїми повноваженнями.
Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області оштрафувало "Нову пошту" на 325 млн гривень за пошкоджені посилки. Через необгрунтовано великий штраф компанія подала до суду.
"Нова пошта" розцінює дію контролювального органу як маніпуляцію держави своїми повноваженнями й оскаржує штраф у Харківському окружному адміністративному суді", - повідомили в компанії в четвер, 8 липня.
Крім того, компанія вже скерувала офіційну скаргу до Держпродспоживслужби на неправомірні дії співробітників харківського підрозділу, а також звернулася до омбудсмена і міжнародних правозахисних організацій.
Накладенню неправомірного, на думку компанії, штрафу, передувала перевірка Держспоживслужби, здійснена в березні в одному з харківських відділень компанії. Приводом до неї послужила скарга клієнта про пошкодження посилки вартістю 500 грн.
"Перевірка відбулася з порушенням чинного законодавства. Зокрема, за законом, перевіряючий повинен надати керівнику юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі документи про перевірку. Натомість, їх було вручено керівнику відділення, який не є такою уповноваженою особою. Крім того, була порушена і процедура перевірки. Зокрема, представник будь-якого контролюючого органу під час здійснення перевірки повинен розписатися в спеціальному журналі – це вимога законодавства. Цього теж зроблено не було", - пояснює компанія.
У "Новій пошті" також заявили, що керівник відділення запропонував перевіряючим звернутися до керівництва компанії, що було розцінено як створення компанією перешкод посадовим особам для перевірки.
"Зазначимо, що за останні півроку Держпродспоживслужба провела близько 80 перевірок у відділеннях "Нової пошти" в різних регіонах України і в жодному випадку таких претензій до компанії не висувалося", - повідомили в компанії.
Водночас уточнюється, що акт про штраф теж було складено з порушеннями - в ньому не зазначено в чому саме компанія перешкоджала перевіряючому органу і не зазначено дату правопорушення.
"Крім того, ми вважаємо неправомірним, що штраф було розраховано від обороту усієї компанії, а не відділення, у якому здійснювалася перевірка. До того ж контролюючий орган одразу обрав максимальний із можливих штрафів, хоча за практикою навіть суд не обирає найвищу міру покарання, особливо, якщо порушення було здійснено вперше", - наголошують у компанії.
Читайте також:
- Краще займуться посилками: "Укрпошта" припинила доставку бджіл, але не всіх
- Міжнародні посилки по-новому: Рада підтримала законопроєкт щодо підвищення до 150 євро безмитного ліміту