/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F26%2Fc11951e9492e4f3729c6faa6d557290d.jpg)
Rzeczpospolita: Росія намагається заробити на авіаційній ізоляції Білорусі
Білоруси досі можуть літати в Естонію. Але низка країн включно з Польщею, не чекаючи на рішення "Європейської агенції авіаційної безпеки" і "Євроконтролю", зачинили своє небо для білоруських перевізників.
Україна теж не впускає білоруські літаки. Але Росія вирішила заробити на цій кризі, - пише Rzeczpospolita. В авіаційних правилах Європи почався хаос. Польське Управління цивільної авіації заборонило шістьом білоруським перевізникам літати як в саму Польщу, так і над її територією.
Але російська компанія "Аерофлот" тим часом перекидає свої літаки в Мінськ, щоб виконувати звідти рейси в країни ЄС замість "Белавіа". Тому що лише Литва і Україна зачинилися для всіх літаків, які вилітають з Білорусі. І не обов'язково, щоб це були машини саме білоруських компаній. Таким чином, перевізники з Білорусі будуть працювати лише в аеропортах країн СНД, доставляючи пасажирів "Аерофлоту" до Мінська. Тим часом, над територією Білорусі досі без проблем літають літаки з Китаю, Росії, Індії, а також здійснюються вантажні й кур'єрські рейси.
Сьогодні увечері відбудеться зустріч представників країн-учасниць Міжнародної організації цивільної авіації. Це єдина організація у сфері авіаперевезень, до якої входить Білорусь. Втім, позбавлення чи замороження членства буде для Мінська хіба що ударом по престижу. Тож організація може зробити не багато.
Занепокоєння викликає той факт, що в середу Росія не дозволила Air France виконати рейс з Парижу до Москви в обхід Білорусі. Чи означає це, що Кремль вступив в цей конфлікт? Польські експерти вважають, що, швидше за все, ні.
"LOT без проблем літає в Москву в обхід Білорусі через простір Литви й Латвії.(...)", - сказав прес-секретар польського перевізника Кшиштоф Мочульський.
Якби у Москві справді задумалися б про блокування європейських компаній, це б говорило, що вона має намір не просто нажитися на політичній кризі.
"Зараз здається, що так Росія показала, що може стати на бік Білорусі. Але поки ніщо не вказує на більш систематичні дії в цьому напрямку. Якби Росія все ж на знак солідарності обмежила можливості авіакомпаній з ЄС, це, вочевидь, змінило б розрахунки не лише політичні, але й суто економічні щодо авіаційних санкцій проти Білорусі. Обхід білоруської території й відмова від польотів в цю країну для компаній з ЄС - не велика втрата. Але це великі економічні втрати для "Белавіа" і політичні для режиму", - пояснив експерт у сфері авіації Домінік Сіпіньський.
Він пояснив, що Росія контролює небо над Сибіром, через яке проходять авіаційні маршрути в Китай, Японію чи Південну Корею. Якби перевізникам довелося оминати російську територію, виконуючи такі рейси, вони б зазнали великих збитків. Втім, таке блокування стало б ударом і для самої Росії.
Адже вона теж сильно залежить від доходів, які приносить такий транзит. До пандемії COVID-19 Москва отримувала до 500 мільйонів доларів на рік за це. Тож прояв економічної солідарності з Білоруссю став би для Росії пострілом собі в ногу. Втім, політичні розрахунки можуть бути зовсім іншими.
Посадка борту Ryanair в Мінську: деталі
- 23 травня в аеропорту "Мінськ" екстрено приземлився літак компанії Ryanair, що прямував за маршрутом Афіни-Вільнюс. Після посадки влада країни затримала засновника опозиційного Telegram-каналу Nexta Романа Протасевича, який був на борту.
- Лідер білоруської опозиції Світлана Тихановська відреагувала на екстрену посадку літака із Протасевичем та його затримання в аеропорту Мінська.
- Відразу ж з'явилася інформація про те, що Лукашенко на перехоплення лайнера Ryanair з екс-головредом NEXTA на борту вислав винищувач МіГ-29.
- Того ж дня, 23 травня, Міноборони Білорусі підтвердило перехоплення лайнера Ryanair за допомогою винищувача.
- Обставини вимушеної посадки літака авіакомпанії Ryanair в Мінську буде розслідувати міжнародна організація цивільної авіації (ІКАО).
Читайте новини світу і переклади зарубіжної преси на каналі УНІАН ІноЗМІ
Переклад: Лесь Димань

